Șeful Casei de Pensii, Daniel Baciu, a explicat vineri seară în direct la Antena 3 CNN ce pot face pensionarii dacă decizia de recalculare este greșită.
„Lucrurile sunt foarte simple, adică sunt prevăzute și în decizia de recalculare.
Un pensionar, în momentul în care este nemulțumit sau nedumerit de ce anume găsește, ar trebui să facă o minimă procedură prealabilă, în sensul în care ori să facă o petiție la Casa de Pensii, ori să meargă la biroul de relații cu publicul sau într-o audiență la conducerea Casei de Pensii în care să ceară lămuriri, informații suplimentare cu privire la conținutul acestei decizii de recalculare”, a explicat Daniel Baciu în direct la Antena 3 CNN.
Șeful Casei de Pensii a spus că a vorbit cu directorii Caselor de Pensii pentru a aloca mai mulți funcționari la ghișee, în cazul în care pensionarii vor merge pentru a cere mai multe informații.
„Am avut în această săptămână o videoconferință cu toți directorii din Casele de Pensii și le-am cerut ca în perioada imediat următoare, începând de săptămâna viitoare, să aloce mai mulți salariați la ghișee, la birourile de relații cu publicul - pentru că ne așteptăm ca pensionarii care nu înțeleg cu adevărat acești indicatori, care nu sunt foarte complicați, (n.r.- să meargă la ghișee pentru lămuriri) - să dea relațiile necesare fiecărui pensionar în parte care vine și solicită aceste informații”, a mai precizat șeful Casei de Pensii.
Ce trebuie să știe românii care nu au primit deciziile de recalculare
Reprezentanții companiei Poșta Română au explicat că livrarea deciziilor de recalculare va dura aproximativ două săptămâni, astfel încât pensionarii care nu le vor primi astăzi, sau săptămâna următoare, nu au de ce să își facă griji.
”A început distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor!
Dis-de-dimineață, factorii poștali din toată țară au început să distribuie plicurile cu deciziile de recalculare a pensiilor. Aproape 10.000 de poștași au plecat pe teren încă de la primele ore ale dimineții pentru a înmâna documentele beneficiarilor.
În următoarele două săptămâni, factorii poștali vor distribui toate cele aproximativ 4,6 milioane de documente, cu o medie de 500.000 de plicuri înmânate zilnic. Poștașii sunt liantul principal în tot acest proces. Aceștia au dat întotdeauna dovadă de profesionalism în astfel de proiecte majore, punând mai presus de toate grija față de clienții noștri.
Compania Națională "Poșta Română" va lua toate măsurile necesare, astfel încât deciziile de recalculare a pensiilor să ajungă la pensionari, așa cum Poșta Română și-a asumat față de beneficiarii săi.
Vă reamintim că în cazul în care titularul deciziei nu este la domiciliu în momentul în care este vizitat de factorul poștal, documentul poate fi înmânat unui membru al familiei sau unei rude. Dacă nici aceștia nu sunt acasă, atunci beneficiarul poate ridica ulterior personal documentul de la oficiul poștal la care este arondat.
Procesul de distribuire a deciziilor de recalculare a pensiilor se va încheia până cel târziu în data de 30 august 2024”, scriu reprezentanții companiei Poșta Română pe o rețea socială.