Există câteva elemente obligatorii ce țin de ancheta în cazul Răzvan Ciobanu care lipsesc deocamdată.
În plus, una dintre gafele majore făcute în cazul anchetei în desfășurare e faptul că epava mașinii a fost tractată în mod necorespunzător de la locul accidentului.
Citește și: Premieră națională. Ultimele imagini cu Răzvan Ciobanu în viață - VIDEO
Citește și: Acuzații la înmormântarea lui Răzvan Ciobanu. Cine a rupt tăcerea
Fostul șef al Poliției Rutiere Lucian Diniță a explicat, joi, la "Ediție specială", cum se desfășoară o anchetă într-un astfel de caz dificil.
"Am trăit în aceste zile niște momente pe care le-am trăit și anterior, ani mulți la rând: sentimentul de neputință. Este incredibil la câte forțe au fost dizlocate în toate aceste zile la nivel de minister, la nivelul IGPR-ului, la nivelul Poliției de Frontieră, Jandarmeriei, tocmai pentru a asigura un climat normal, iată că vine un astfel de eveniment care pur și simplu îți umbrește tot ce ai făcut", a spus Lucian Diniță.
Potrivit acestuia, polițiștii din teren trebuie să delimiteze perimetrul în care urmează să se defășoare ancheta, lucru care nu s-a întâmplat în acest caz.
"Mai întâi fixezi locurile unde sunt rămășițele împrăștiate, după care începi secvențial procedura de recuperare a lor. (...) În primul rând este vorba despre împrejmuire. Apoi, fixarea poziției cadavrelor, dacă e vorba de persoane decedate. După aceea urmează fixarea elementelor de caroserie exact în pozițiile în care sunt găsite, pentru că la un impact și la momentul la care mașina se dezmembrează afli exact unghiul în care a intrat, viteza pe care ai fi putut-o avea ca aceste elemente să ajungă la distanțele repective. Fixarea se face cu etichete cu numere ", a adăugat Diniță.
Citește și: Document exclusiv. Răzvan Ciobanu, în dosarul-bombă al DIICOT