Evaluarea Națională 2017 subiecte Română. Elevii de clasa a VIII-a au primit la subiectele la Română, la examenul de Evaluare Naţională 2017, poezia „Ploaia” Magda Isanos.
Ei au avut și de alcătuit o compunere liberă despre o întâmplare la o competiţie sportivă.
Evaluarea Națională 2017 subiecte Română
Iata ce subiecte au avut de rezolvat elevii de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională 2017 la Limba și Literatura Română:
Subiectul I
Citește următorul text:
Ploi verzi, de vară, sufletu-mi vrăjiră,
și-n melodia caldă, rămuroasă,
eu auzeam pămîntul cum respiră,
iarba cum crește, noaptea cum se lasă.
Nu era nimic trist, dar solemn,
sufletul lumii închis în lemn,
în flori palide, în hribi și scaieți
revărsa bucuria tainicei vieți.
Cerul pierdut în cețuri îl uitam.
Nu mai eram nici eu decît ram,
decît rădăcină avidă și pace
de ierburi vîscoase, opace...
Însă irizata, subtila apă voioasă
avea licurici, clopoței în plete;
jumătate din ființa ei luminoasă,
lăsînd să cadă văluri încete,
apărea-n pajiște sau lîngă bălți,
o zînă pe care-o văzusem și-n alte dăți.
Numai picături de apă, văpăi
de fosfor era frumusețea-i dintăi.
irizat - care reflectă culorile curcubeului
hribi - ciuperci comestibile
dintăi - dintâi
A. Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerințele de mai jos:
1. Notează câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor ”melodia” și ”apărea”.
2. Menționează rolul cratimei în secvența ”și-n alte dăți”.
3. Explică modul de formare a unui cuvânt obținut prin conversiune și a unui cuvânt obținut prin derivare din ultimele trei strofe.
4. Precizează două cuvinte din prima strofă a poeziei care conțin diftong.
5. Numește tipul de rimă din ultima strofă a poeziei și măsura ultimului vers.
6. Transcrie două figuri de stil diferite din poezie, precizând felul lor.
B. Redactează o compunere de minimum 150 de cuvinte, în care să motivezi apartenența la genul liric a poeziei ”Ploaia” de Magda Isanos.
În compunerea ta, trebuie:
- să precizezi două trăsături ale genului liric;
- să prezinți detaliat două trăsături ale genului liric, valorificând textul dat;
- să respecți structura specifică tipului de compunere cerut;
- să ai obligatoriu numărul minim de cuvinte precizat.
Evaluarea Națională 2017 subiecte Română
Subiectul al II-lea:
Citește următorul text:
Oamenii nu pot să simtă viteza în mod direct, altfel am fi cu toții amețiți de mișcarea Pământului în spațiu. Prin urmare, cum putem ști ce înseamnă rapid? Cel mai rapid sprinter poate alerga cu o viteză de aproximativ 38 de km/h, aproape de 4000 de ori mai mare decât viteza unui melc, unul dintre cele mai lente animale. Dar această viteză este și de 28 de milioane de ori mai mică decât cea mai mare viteză din Univers - viteza luminii. Așadar, la scară largă, suntem destul de lenți [...]
De la aparița cronometrajului electronic în 1968, recordul mondial la proba atletică de 100 de metri la bărbați a coborât cu mai puțin de jumătate de secundă - în special datorită îmbunătățirilor aduse pistei și tehnologiei pantofilor de alergare. La un moment dat, s-a crezut că limita superioară a vitezei de alergare a omului este determinată de forța pe care tendonul cvadricepsului o poate absorbi la fiecare pas fără să se rupă. Acesta ar fi implicat o viteză maximă de 43,06 de km/h, dar, la Campionatul Mondial de la Berlin din 2009, jamaicanul Usain Bolt a depășit această viteză, atingând 44,72 de km/h. Acum se crede că factorul limitator este rapiditatea cu care se pot contracta fibrele musculare, pentru a propulsa corpul înainte în timpul fracțiunii de secundă în care fiecare picior este în contact cu solul. Încă nu știm dacă antrenamentul sau moștenirea genetică pot îmbunătăți viteza de contracție a mușchilor, dar calculele arată că tendoanele umane pot rezista, teoretic, la viteze de până la 64 de km/h!
Cel mai rapid de pe pământ, în revista Terra Magazin
sprinter - atlet specializat în alergări de mare viteză
cvadriceps - mușchi al piciorului
Evaluarea Națională 2017 subiecte Română
A. Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerințele de mai jos.
1. Formulează câte un enunț în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat:
- anul apariției cronometrajului electronic;
- campionatul la care s-a stabilit recordul de viteză de 44,72 de km/h.
2. Scrie titlul articolului din care a fost extras fragmentul și denumirea publicației în care a apărut.
3. Menționează genul și cazul substantivelor ”recordul” și ”secundă” din textul dat.
4. Precizează funcția sintactică a cuvintelor ”acum” și ”factorul”, menționând partea de vorbire prin care se exprimă. ”Acum se crede că factorul limitator este rapiditatea”
5. Transcrie propoziția principală și propoziția subordonată din fraza următoare, precizând felul subordonatei: ”Oamenii nu pot să simtă viteza în mod direct”
6. Construiește o frază alcătuită din două propoziții în care să existe o propoziție subordonată atributivă, introdusă prin conjuncția subordonatoare să.
B. Redactează o narațiune de 150-300 de cuvinte, în care să prezinți o întâmplare, reală sau imaginară, petrecută în timpulunei întreceri sportive.
În compunerea ta, trebuie:
- să relatezi o întâmplare, respectând succesiunea logică a evenimentelor
- să precizezi două elemente ale contextului spațio-temporal
- să ai conținut adecvat cerinței
- să respecți precizarea referitoare la numărul de cuvinte.
Evaluarea Națională 2017 subiecte Română. Luni, 19 iunie, s-a desfășurat prima probă scrisă de la Evaluarea Națională 2017 pentru absolvenţii de clasa a VIII-a, sesiunea 2017. Elevii au susținut astăzi proba la Limba și Literatura Română.
Evaluarea Națională 2017 subiecte Română
Conform datelor de la Ministerul Educaţiei Naţionale, s-au înscris 144.890 de candidaţi (144.740 de candidați din seria curentă și 150 din seria anterioară). Probele sunt organizate în 4.164 de centre.
După Evaluarea Națională 2017 la Limba Română, următoarea probă va fi cea la Matematică. Proba de Matematică va avea loc miercuri, 21
Rămâneți pe Antena3 pentru a afla și restul subiectelor de la Evaluarea Națională 2017 la Limba și Literatura Română.iunie.
Elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă vor susţine proba scrisă la Limba şi Literatura Maternă joi, 22 iunie
Afişarea primelor rezultate de la Evaluarea Națională 2017 este programată în data de 26 iunie, până la ora 16:00.
Contestaţiile pot fi depuse în aceeași zi, până la ora 20:00. Rezultatele finale vor fi comunicate în data de 30 iunie în centrele de examen și pe evaluare.edu.ro.
Evaluarea Națională 2017 la Limba Română - Cum se desfășoară examenul
Proba scrisă la Evaluarea Nationala 2017 la Limba Română a început la ora 9.00 dimineața, moment în care s-au deschis plicurile sigilate care conțin varianta de subiecte multiplicată în fiecare sala în care se sustine examenul. Potrivit legii, accesul elevilor în sali este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv pâna la ora 8.30.
Elevii nu au voie să intre în săli cu manuale, dictionare, notite, însemnari etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si cu orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare.