Săptămâna trecută a avut loc la Bruxelles o conferință la nivel înalt legată de transportul pe Dunăre. Un subiect extrem de important pentru România, având în vedere că țara noastră are mai bine de 1.000 de kilometri de graniță pe Dunăre.
Conferința a fost organizată de europarlamentarul Claudia Țapardel și a avut ca obiectiv sensibilizarea reprezentanților instituțiilor europene cu privire la potențialul economic al căilor navigabile ale Dunării.
Europarlamentarul a fost invitat la Be EU și a explicat cu va fi afectată România și de alte decizii la nivel european.
„Într-adevăr la nivelul UE ne confruntăm cu companiile fantomă, majoritatea din vestul Europei, care își deschid filiale în Est pentru a beneficia de legislația un pic mai flexibilă și de nivelurile salariale mai reduse. Numai că acestea angajează șoferi din estul Europei pe care aș putea spune că îi exploatează. În angajează pe un contract în România, în plătesc cu salariul de aici, dar îi trimit să presteze servicii și să își desfășoare activitatea în vestul Europei, fără a le respecta minimul condițiilor sociale. Aici legislația europeană trebuie să fie tot mai puternică și să se întărească pentru a lupta împotriva acestui fenomen, care afectează firmele serioase care desfășoară activitatea de transport internațional în mod corect”, a spus Claudia Țapardel.