"La transport n-am reușit, deși am votat uniți, românii, ca autoturismele cu motor diesel să nu fie scoase peste 15 ani, până în 2030-2035. Acest amendament nu a trecut și a rămas să fie scoase. Urmează o negociere instituțională la Consiliu. Nu avem o decizie în Parlamentul European. Cred că mai repede de doi ani nu se va termina această poveste", a precizat europarlamentarul.
"Sunt cumva derutată de căderea favorabilității pentru Uniunea Europeană în România. S-a întâmplat ceva. Pe de o parte, eu argumentez că lipsa informare și de comunicare, greșelile instituțiilor europene, lipsa de transparență, să va reamintesc ce a fost cu contractele, cu vaccinurile. Pe de altă parte, greșelile guvernelor noastre care, atunci când eșuează ceva spun 'nu ne lasă Uniunea Europeană'.
Încă nu s-au clarificat în mintea cetățeanului aceste puteri separate, ale guvernelor și parlamentelor naționale, față de cele ale Uniunii Europene, și atunci a scăzut încrederea în UE, este clar", a mai spus Maria Grapini.
Aceasta a vorbit și despre criza cerealelor din Ucraina, care sunt blocate în vămi și nu mai pot fi exportate.
"Am primit recent de la federația cea mai mare a fermierilor români lista cu ce s-a discutat la nivelul lor. Pentru că s-a dat scutire de taxe vamale la tot ce vine din Ucraina, fermierii spun că au scăzut prețurile în piață a produselor locale. Pentru că vin importuri masive din partea Ucrainei care până acum erau la alte prețuri, având și taxa vamală. Scoțându-le taxa vamală, fermierii se plâng acum că le cad prețurile. Dacă Guvernul ia o măsură să ajute Ucraina, atunci să se găsească o măsură compensatorie și pentru fermierii români.
Cu ceea ce se preconizează acum venind din Ucraina, și nu vorbim numai despre cereale, există acest impact negativ asupra producătorilor români. Există posibilitatea de sprijin pentru fermierii români.", a explicat europarlamentarul.