Tânăra de 17 ani a povestit cu lux de amănunte unui blogger cunoscut din România ce dificultăţi întâmpină la cursuri, la unul din cele mai bune licee din România.
"Sunt în clasa a 11-a. Învăț la un liceu de prestigiu din orașul meu – chiar la cel mai bun liceu din oraș și unul dintre cele mai bune din țară. Am muncit pentru a ne câștiga locul și merităm să ne bucurăm de o experiență educațională totală. Eu cred în noi, în elevi, și cred și în profesori. Încă pot să cred, chiar și azi”, a povestit eleva pentru printesaurbana.ro.
Sistemul de învâţământ este total nepregătit pentru o situaţie de urgenţă
"Totuși, am realizat acum câteva săptămâni, când a început școala că, deși la nivel de învățare-predare nu stăm foarte prost, suntem total nepregătiți pentru o situație de urgență. TOTAL nepregătiți. Ce pot spune mai mult decât că liceul meu, în care îmi pusesem toate speranțele, atât legate de prezent, cât și legate de viitor, m-a dezamăgit cumplit”, mai spune tânăra.
Eleva acuză apoi cadrele didactice că nu au ştiut să gestioneze orele online şi nu şi-au dat interesul ca educaţia să continue la acelaşi nivel cu care i-a obişnuit
"Școala mea a ales scenariul galben, adică sistemul hibrid. Super, nimic grav până acum. Dar, școala mea – și aici mă refer la toți cei care aveau datoria să se ocupe de noi și n-au făcut-o. Ni s-a spus că se montează laptopuri în clasă, totul e bine. Și noi chiar așa am crezut. Știam, de la cei de acasă, că la tablă nu se vede, că din clasă nu se aude, dar nu-mi puneam probleme. Ni s-a spus că va dura o săptămână, nu mai mult, până se rezolvă toate problemele tehnice și noi, din nou, am crezut fiecare cuvânt", a mai povestit eleva.
Eleva: Am învățat 10 ani degeaba? Ce mă fac la bac?
"Stăteam degeaba cu ochii lipiți de laptop. Atunci au început tot stresul, toate grijile, toate întrebările. Ce o să se aleagă de acest an școlar? Cine ne explică materia pe care ar trebui să o facem în clasă? Cum ne descurcăm cu jumătate de materie? Cum reușim să pricepem ceva doar din lecții copiate de la colegi? Am învățat 10 ani degeaba? Ce mă fac la bac? Ce s-a întâmplat cu toate speranțele pe care mi le-am pus în școala asta, ce-a făcut cu ele”, se mai întreabă eleva.
Eleva: De ce să ne taie din aripi tocmai nouă, celor care vrem să învățăm? De ce nu fac nimic?
"Degeaba noi, elevii, vrem, dacă cei care ar trebui să se ocupe de noi nu mișcă un deget. Noi poate am vrea să facem mai mult, dar nu putem, iar ei pot face mai mult, dar nu le pasă”, mai spune eleva de clasa a XI-a.
La final, eleva face un apel către cadrele didactice
"Dragi profesori, dragi conduceri ale școlilor, știm că nu vă e ușor. Știm că nu vă așteptați ca, vreodată, în carierele voastre, să întâmpinați astfel de situație. Din păcate, nu avem ce să facem. Trebuie să găsim soluții, pentru că nu putem sta pe loc veșnic. Știu că voi nu aveți prea mult de pierdut, dar noi avem o grămadă de pierdut – timpul nostru, anii de muncă din spate, poate chiar părți din viitor", a mai precizat tănăra.
Eleva: Dragi profesori, vă rugam treziţi-vă!
"Dacă vouă vă e frică, gândiți-vă pentru o secundă la noi – cât de triști, speriați și dezorientați suntem, și cât de neputincioși. Nu știm ce să facem. De fapt, nu avem ce să facem decât să ne bazăm pe voi. Așa că vă rugăm – treziți-vă! Adaptați-vă și faceți lucrurile să se miște puțin câte puțin”, a mai spus eleva pentru printesaurbana.ro
Psihologii recomandă cadrelor didactice şi părinţilor să ofere sprijin elevilor în aceste perioade dificile
"Predarea și învățarea desfășurate în mod de criză, schimbările frecvente și bruște din mediul real-școlar în mediul virtual au afectat atât profesorii cât și elevii. Trecerea bruscă la învățarea online le-a răpit elevilor pauzele, socializarea, posibilitățile de gestionare și reglare emoțională în grup, începutul și absolvirea anului școlar și multe altele.
Acum, mai mult ca niciodată este nevoie să îi sprijinim pe copii să facă față unui viitor incert, fiind atenți în mod conștient la calitatea relației nostre și învățând să construim relații de încredere care să fie o bază solidă pentru reglarea emoțională a acestora", a spus în exclusivitate pentru antena3.ro, Elena Gheoculescu, psiholog clinican şi psihoterapeut integrativ.
Viitorul copiilor depinde şi de contextul social şi educaţional aflat acum sub semnul schimbărilor
"Pe lângă aspecte tehnice și metodologice ( tablete, conectare bună la internet) este estențial să acordăm o atenție deosebită laturii socio-emoționale a elevilor, întrucât succesul lor depinde și de contextul social și educațional, care în acest moment este sub semnul incertitudinilor și al schimbărilor", a mai spus pentru antena3.ro, Elena Gheoculescu, psiholog clinican şi psihoterapeut integrativ.
Învățarea socio-emoțională este esențială pentru succesul elevilor mai ales într-un context social și educațional al incertitudinilor și al schimbărilor
"Cele două intrumente principale pentru educație în timpul crizei sanitare, învățarea la distanță (online) și învățarea alternativă (hibrid) au nevoie să fie susținute de activități care să sprijine reglarea socio-emoțională a elevilor în acest context nesigur și să ajute profesorii în gestionarea situațiilor neprevăzute care apar", a mai precizat Elena Gheoculescu, psiholog clinican şi psihoterapeut integrativ.