Electrica Furnizare a primit două amenzi în valoare totală de 20.000 de lei pentru neemiterea facturilor către clienţi.
Amenzile au fost aplicate după ce comisarii de la Protecţia Consumatorilor au înştiinţat furnizorul de electricitate despre faptul că au primit numeroase sesizări de la consumatorii care se tem că vor primi facturi mari şi au cerut firmei să emită facturile.
Cei de la Electrica se apără și susțin că modificările frecvente făcute de Guvern au condus la situația în care furnizorii să nu mai știe baza cărei prevederi facturează.
Șeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu a făcut publică informația pe Facebook.
„Revenim cu detalii privind demersurile efectuate de Comisariatul Regional Protecţia Consumatorului - Regiunea Sud Muntenia pentru remedierea situaţiei apărute privind neemiterea facturilor de energie electrica de către Electrica Furnizare.
Săptămâna aceasta operatorul economic a fost sancţionat de comisarii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova cu 2 amenzi in valoare totală de 20.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maxim 15 zile), precum şi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale de a emite facturile la timp.
În acelaşi timp s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor (emiterea facturilor către consumatorii casnici)”, scrie şeful CRPC Sud-Muntenia.
Răspunsul companiei de energie este că pentru clienţii afectaţi de emiterea cu întârziere a facturilor va exista „o perioadă de graţie suplimentară pentru plata acestora”, potrivit news.ro.