Antena 3 CNN Be EU Europarlamentarul Victor Negrescu, despre digitalizarea educației: "Vorbim despre alocarea a minim 10% din PNRR"

Europarlamentarul Victor Negrescu, despre digitalizarea educației: "Vorbim despre alocarea a minim 10% din PNRR"

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 10:39 03 Apr 2021 Modificat la 11:05 03 Apr 2021

Europarlamentarii cer statelor membre să implementeze rapid Planul European pentru Educație Digitală și este extrem de important să aloce fonduri suplimentare pentru educație.

Pentru ca digitalizarea educației să se concretizeze este nevoie de un parteneriat cu profesorii, cursanții, părinții, societatea civilă și comunitățile locale. Raportul votat de Parlamentul European solicită finalizarea platformei europene destinate schimburilor de experiențe și practici și dezvoltarea unei universități digitale europene.

Digitalizarea educației presupune și alocarea mai multor fonduri pentru acest domeniu, dar și un mod diferit pentru profesori de a face educație.

"Educația digitală nu are ca scop să înlocuiască educația tradițională. Ea vine și sprijină formele de educație desfășurate deja și reprezintă o soluție atunci când avem situații precum pandemia. E important să definim ce înseamnă educație digitală de calitate. Trebuie să definim ce înseamnă calitatea profesorilor, resurse pentru educație online.

Nu este suficient doar să dai o tabletă, trebuie să construiești mult mai multe lucruri, iar pentru asta trebuie să investești. În contextul pandemiei, multe state europene au investit masiv în această formă de educație ", a explicat Victor Negrescu, la Be EU.

Pentru dezvoltarea educației digitală aceste necesară alocarea a aproximativ 10% din Planurile Naționale de Redresare și Reziliență.

"În acest raport, vorbim despre alocarea a minim 10% din Planurile Naționale de Redresare și Reziliență, doar pentru educație (...) În PNRR-ul României avem acest 10%, am vorbit despre finanțarea de tip Erasmus, 28 de miliarde de euro pentru sprijinirea și a educației și a digitalizării educației și deja apelurile sunt deschise. Uniunea Europeană a oferit soluții, ține însă de noi să adoptăm aceste măsuri și să le implementăm cât mai repede. Dacă nu, rămânem în urmă, iar această situație conduce la abandon școlar, dar și la o pregătire deficitară a viitoarelor generații, dar și o incapacitate de a fi adaptat", a detaliat Victor Negrescu.

Digitalizarea educației în România

"Cred că în această perioadă de pandemie s-a întâmplat un lucru bun. Societatea românească, dar și la nivel european, a devenit mult mai deschisă către tehnologia digitală folosită în educație. (...) Cred că am câștigat câțiva ani buni pentru a putea avea instrumente digitale în educație.

Sunt două aspecte importante, pe de-o parte, este un aspect care ține de dezvoltarea socială și modul în care vrem ca România să aibă partea de coeziune. Presupunând că am digitalizat toată administrația, dar nu am asigurra competențe digitale atât celor care sunt în educație, cât și celor care au nevoie.

Dacă nu avem oamenii care să aibă competențe digitale, degeaba vrem o societate digitală, pentru că ei nu vor avea acces. Este o problemă majoră legată de accesul la administrație și servicii, în condițiile în care societatea devine digitală.

Cealaltă temă este strict legată de procesul educațional. (...) Vreau să subliniez că suntem aliniați, toate grupurile principale din Parlamentul European susțin această importanță a educației digitale", a explicat europarlamentarul Dragoș Pîslaru, la Be EU.

Citește mai multe din Be EU
» Citește mai multe din Be EU
TOP articole