Antena 3 CNN Emisiuni Numai de bine Dorul de cei dragi, o nouă afecțiune? Suport online pentru românii plecați din țară

Dorul de cei dragi, o nouă afecțiune? Suport online pentru românii plecați din țară

Georgiana Mihăilă
2 minute de citit Publicat la 21:11 14 Iun 2021 Modificat la 21:11 14 Iun 2021

O rețea privată de sănatate din țara noastră alaturi de un antropolog cunoscut și-au propus să definească dorul ca afecțiune. Au făcut chiar şi un test. Testul de dor.

"Ne-am întrebat noi, de ce suferă romanii care sunt plecaţi şi primul răspuns şi poate cel mai important este că ei suferă de dor, suferă de dor de cei dragi, dor de a povesti cu cineva în limba română, au nevoie să se poată conecta şi în acest context noi ne-am dat seama că ei au şi nevoia de a vorbi cu un medic în limba română. Şi, anul trecut, atunci când a venit pandemia şi noi am lansat clinica virtuală, unde am avut anul trecut peste 300.000 de consultaţii, ne-am dat seama că peste 2.000 din aceste consultaţii sunt consultaţii făcute de români, care nu locuiesc în România", a spus Georgiana Andrei, director divizia vânzări abonamente.

"De foarte multe ori, românii au o barieră de limbă. S-au obişnuit cu stilul medicilor noştri de a explica, este mult mai uşor pentru ei să înţeleagă implicaţiile, să primească explicaţii în limba româna. Câteodată vin la noi şi doar ca să le explicăm nişte diagnostice puse acolo", a spus Cătălina Puşcaşu, medic specialist medicină de familie şi medicină generală, reţea de sănătate.

 Numărul mare de pacienţi a încurajat reţeaua privată de sănătate să creeze două pachete special concepute pentru românii din diaspora, numite dor pentru tine şi dor pentru ai tăi.

 "Pachetul dor pentru tine" se adresează oamenilor care sunt plecaţi din România şi care au nevoie să discute cu un medic, să se sfătuiască cu un medic şi le da acces la consultaţii în clinica virtuală, iar în momentul în care ei vin în România primesc discounturi la analize, investigaţii. "Pachetul dor pentru ai tăi" este un pachet care vine să îi ajute pe cei dragi rămaşi acasă, să îi ajute când au o problemă mai complexă şi poate au nevoie să fie sfătuiţi să îşi aleagă medicul cel mai potrivit, pot să îi ajute pe cei în vârstă, care poate nu se descurcă aşa de bine în call center şi au nevoie să fie ghidaţi, să li se spună unde să meargă, ceea ce poate, copilul fiind la distanţă, nu poate să facă pentru părinţii lui şi de asemenea dă acces la un hot line medical, la care pacientul poate să discute 24 din 7 cu un medic", a adăugat Georgiana Andrei, director divizia vânzări abonamente.

Astfel, de la începutul pandemiei şi până în prezent, clinica virtuală a reprezentat o soluţie pentru toţi românii, indiferent de locul în care se aflau. 

"Clinica virtuală este o oportunitate oferită pacienţilor de a avea acces la medic fără a fi prezenţi fizic în cabinet. Avem pacineţi care ne-au făcut, cel puţin la colegii de la dermato, făceau poze cu diferite rezoluţii, mai bune, şi le ataşau în consultaţie, pentru că uneori e greu să arăţi "uite buba la cameră". Acesta este un alt avantaj al clinicii virtuale - se pot ataşa analize, poze, istoric şi atunci medicul poate să vadă şi să ajute pacientul să se apropie de un diagnostic şi să pună un diagnostic", a adăugat Cătălina Puşcaşu, medic specialist medicină de familie şi medicină generală, reţea de sănătate.

Mai multe informaţii, în materialul de mai sus.

Citește mai multe din Numai de bine
» Citește mai multe din Numai de bine
TOP articole