"Jaful de la Tarom continuă într-un ritm accelerat ca și când progresiștii numiți de ministrul Drulă în Consiliul de Administrație simt că se clatină Guvernul și expiră timpul lor în fruntea operatorului românesc de transport aerian.
Avioanele Tarom sunt scoase la vânzare la preț de fier vechi. Nimeni nu se mai ferește de nimic. Un număr de 14 aeronave sunt scoase la vânzare la prețuri care variază între 1,4 și 13,9 milioane de dolari. Prețurile sunt derizorii. Pe piața liberă astfel de aeronave sunt evaluate mult mai mult. Evaluările făcute de „specialiștii” din Tarom sunt atât de mici, încât nu putem să nu ne întrebăm cine vrea să încaseze un comision din această afacere.
Patru dintre aeronavele scoase la vânzare sunt Airbus 318 din 2006 și 2007. Prețul stabilit de oamenii lui Drulă oscilează în jurul a 6,5 milioane de dolari. Pe piața liberă o aeronavă de același tip, fabricată în 2006, costă peste 30 de milioane de dolari. Practic, Tarom vinde patru aeronave la un preț de cinci ori mai mic decât prețul pieței. Diferența probabil că alimentează conturile goale ale unor oameni care nu au nicio realizare în viața personală, dar care s-au trezit în postura de a decide viitorul companiei naționale de transport aerian. Manevrele păguboase ale liberalo-progresiștilor urmează să producă pagube importante și pe termen lung. În momentul de față, există 32 de piloți specializați pentru aeronavele Airbus. Pentru școlarizarea lor s-au cheltuit sume importante. Peste 100.000 de euro este costul mediu al pregătirii unui pilot.
Oamenii lui Drulă de la Tarom doresc să cumpere cinci aeronave Boeing Max. Apropos de prețuri, 30 de milioane urmează să fie numai avansul pentru noile avioane. Paguba este mult mai mare. Cei 32 de piloți trebuie treacă printr-un nou proces de pregătire. Personalul tehnic trebuie de asemenea să participe la traininguri, iar, în final, Tarom să plătească o mulțime de costuri ascunse la care oamenii lui Drulă nu s-au gândit.
Dincolo de costuri, de întregul efort tehnic și cele 30 de milioane avans care reprezintă 10 procente din prețul total, mai este o problemă. Este vorba de acele aeronave implicate în incidente grave. Este vorba despre aeronavele care au fost oprite de la zbor vreme de doi ani și pe care unele țări nu le consideră sigure nici acum. Tarom este supus la un asediu din partea mai multor grupuri de interese. Concurența cu lobby la Bruxelles face presiuni pentru a se renunța la unele curse, firmele căpușă s-au adunat ca niște șacali în jurul unui animal căzut la pământ, iar managerii se comportă ca niște școlari ale căror teme au fost mâncate de o pisică. Dincolo de degringolada produsă de Drulă și gașca lui, mii de profesioniști din domeniul aeronautic și milioane de români asistă neputincioși la distrugerea Tarom", a scris Marian Mina.