Viteza medie a autobuzelor din București, pe 80% din linii, este sub 15 km/h. Doar o cincime din liniile de autobuz care operează în Bucureşti depășesc această viteză în timpul săptămânii, arată Masterplanul Velo al PMB. Mai exact, din cele 66 liniile locale de autobuz, 54 circulă cu mai puțin de 15 km/h.
Întârzierile sunt cauzate, în principal, de faptul că transportul public nu este separat de restul traficului pe segmentele foarte aglomerate. Linia 222 este cea mai afectată de congestia rutieră, viteza medie a autobuzelor pe acest traseu fiind de doar 6,46 km/h.
Potrivit documentului, viteza redusă pe linia 222 este cauzată de fluxurile ridicate de trafic din sectoarele 3, 4 și 5, care converg spre Bulevardul Iuliu Maniu în orele de vârf, îndreptându-se spre centura Bucureștiului.
A doua cea mai scăzută viteză de deplasare s-a înregistrat pe linia 478 , fosta 278. Viteza medie a autobuzelor: 9,29 km/h. Infrastructura destinată troleibuzelor este cea mai puțin dezvoltată comparativ cu restul modalităților de transport în comun.
Traseele și distanțele dintre stații au rămas neschimbate, conform unei scheme din perioada comunistă. Chiar și așa, se pare că bucureștenii încep să mai renunțe la mașinile personale în favoarea transportului public. Utilizarea transportului public de suprafață din Capitală continuă să crească.
În primele 6 luni ale anului 2024, au fost achiziționate puţin peste 23 de milioane de călătorii, comparativ cu 21.260.434 vândute în aceeași perioadă a anului 2023.. În ceea ce privește abonamentele, în 2024 s-au emis 1.256.350 de abonamente, față de 1.205.008 în anul 2023.