Antena 3 CNN Economic De ce a pierdut România investiția Mercedes

De ce a pierdut România investiția Mercedes

1 minut de citit Publicat la 10:52 18 Mai 2016 Modificat la 10:52 18 Mai 2016

România a pierdut o investiţie de jumătate de miliard de euro a grupului german Daimler, care produce maşinile Mercedes, din cauza infrastructurii slabe, a declarat, miercuri, vicepremierul Costin Borc, producătorul auto solicitând un termen de 17 ore pentru livrarea componentelor de la noua fabrică până la Bremen, imposibil de atins din România din cauza stării drumurilor, informează Digi24.

La începutul lunii mai, Daimler a a anunţat că a preferat Polonia, şi nu România, pentru investiţia a circa 500 de milioane de euro în construcţia unei noi fabrici de motoare, în vederea extinderii activităţilor de producţie în afara Germaniei.

„Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica”, a spus Borc, la o conferinţ pe teme auto.

Noua fabrică va fi construită în Jawor, la circa 70 de kilometri de Wroclaw, va produce motoare pe benzină şi diesel pentru automobilele Mercedes-Benz şi va crea câteva sute de locuri de muncă.

În cursă pentru construcţia aceastei uzine era şi România, unde Daimler produce la Sebeş cutii de viteze.

Daimler a inaugurat, la începutul lunii aprilie, o nouă fabrică auto în Sebeş, judeţul Alba, unde produce cutia de viteză 9G Tronic, cu nouă trepte, despre care nemţii spun că este special proiectată să optimizeze consumul de combustibil.

Investiţia de peste 300 de milioane de euro a creat deja 500 de noi locuri de muncă, într-o zona în care oricum şomajul este sub 2%, urmând să mai fie angajate încă 500 de persoane, a declarat atunci noul director al reprezentanţelor Star Transmission şi Star Assembly, Falk Pruscha.

În ciuda motivelor care au dus la pierderea investiţiei Daimler, vicepremierul Costin Borc consideră că nu infrastructura este principara provocare pentru industria auto din România.

„Nu infrastructura este problema principală pentru industria auto, ci forţa de muncă. Trebuie să ne ocupăm de calificarea forţei de muncă şi de păstrarea specialiştilor în ţară”, a afirmat Borc.

Vicepremierul estimează că afacerile anuale ale companiilor din sectorul auto românesc vor depăşi 20 de miliarde de euro în următorii ani.

În România au uzine doi producători auto de talie mondială, Renault şi Ford, iar peste 400 de companii produc diverse componente pentru autovehicule.

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole