Cu toate astea, în fiecare zi e nevoit să facă ore suplimentare ca să poată descărca marfă la toate supermarketurile de pe foaia de drum.
A plecat prima dată din țară la începutul anilor ’90, când avea 18 ani. A trecut de patru ori frontiera ilegal și de patru ori a fost prins.
Un român lucrează 12-13 ore pe zi ca șofer de TIR în Germania fără ca orele suplimentare să-i fie plătite, nu are timp să mănânce la prânz, iar salariul lui e mai mic decât al unui german care face același job.
Își dorește să lucreze până la pensie ca șofer de tir și nu l-ar deranja să facă ore suplimentare dacă acestea ar fi plătite.
”Un neamț n-ar munci niciodată cu banii mei, ar prefera să ia șomaj de 1.300-1.400 de euro. Peste 50% din șoferii de la mine din firmă sunt români și toți lucrează peste 10 ore pe zi”, spune Daniel, conform teleleu.eu.
Compania pentru care lucrează are 500-600 de tiruri și majoritatea șoferilor sunt din Europa de Est, în special din România. Șoferii sunt plătiți cu 80 de euro pe zi, sumă care include și diurna, care este 12 euro în loc de 14, așa cum spune legea.
"Eu i-am zis șefului, dar mi-a râs în nas. Știi cum îi aicea? La un moment dat parcă te aștepți să-ți spună: «Bă, te-am chemat eu în țara mea? Tu ai venit, da? Nu te-am chemat eu». Dar n-o spune că aici legile cu discriminarea sunt foarte dure", spune Daniel, care câștigă 1.840 de euro net pe lună.