Antena 3 CNN Actualitate Dan Vîlceanu: "Am început să discutăm despre un tren de mare viteză"

Dan Vîlceanu: "Am început să discutăm despre un tren de mare viteză"

Iulia Gorgorin
2 minute de citit Publicat la 21:10 22 Dec 2021 Modificat la 21:20 22 Dec 2021

Acum două zile, 200 de trenuri din țară au fost blocate din cauza grevei angajaților de la CFR Călători, iar mii de oameni, printre care copii, bătrâni, dar şi persoane bolnave, au ajuns acasă după multe ore de aşteptat.

Dan Vîlceanu recunoaşte că transportul feroviar din România are probleme grave

Invitat în cadrul emisiunii "În faţa naţiunii", Dan Vîlceanu recunoaşte că transportul feroviar din România are probleme grave, iar investițiile au fost aproape de zero în ultimii 30 de ani.

"Din punctul meu de vedere, e important că am început şi noi să discutăm despre un tren de mare viteză, măcar să lege capitalele, şi Bucureşti de Budapesta, pentru început. De la Budapesta, deja, te poţi duce oriunde cu tren de mare viteză.

Noi suntem veriga slabă în zonă şi eu nu cred că trebuie să privim lucrurile la modul ăla care, hai să facem altele pe care le avem, să le facem de ani de zile şi să nu o facem pe asta. Până la urmă, trebuie să începem şi noi să facem investiţii la nivelul anilor la care trăim. Într-adevăr, există o problemă cu trenurile din România. 

Vîlceanu: "45 km/h, viteza medie. Aproape că ajungi mai repede cu bicicleta de la punctul A la punctul B"

Şi lucrurile trebuie să se schimbe. În PNRR sunt trecute o serie întreagă de investiţii pe calea ferată, dar să ştiţi că sunt şi alte investiţii care vin prin celelalte programe operaţionale (...) Sunt investiţii în transporturi, există acel Connecting Europe Facility care ne aduce bani pentru calea ferată. Din păcate, de exemplu, acest instrument Connecting Europe Facility, a stat în instanţă cu contractele câştigate la licitaţie şi am pierdut câteva milioane de euro bune. 

România va face parte din două coridoare de transport europene

De asemenea, Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a vorbit în emisiunea Be EU despre ceea ce înseamnă noile coridoare europene şi cum poate totul în România, ceea ce s-a decis la nivel european.

România va face parte din două din cele nouă coridoare de transport europene, revizuite recent de Comisia Europeană.

Astfel, coridorul Rin - Dunăre, care există deja și va fi întărit, va lega două porturi din țara noastră, Constanța și Sulina, de centrul economic al Europei, Germania.

Va face, de asemenea, legătura între porturi majore de la Marea Baltică și Marea Nordului.

Celălalt coridor, Marea Baltică - Marea Neagră - Marea Egee, urmează să conecteze pe direcția Nord - Sud statele membre din estul Uniunii. Acesta va crea o nouă conexiune între Polonia, Slovacia, România, Bulgaria și Grecia.

Adina Vălean a cerut ca linia de mare viteză București-Budapesta să fie finalizată la orizontul anului 2040

Mai multe secțiuni de drumuri și căi ferate de-a lungul graniței de vest a României vor fi incluse în proiect până în 2040.

"România capăt uncoridor suplimentar. Este foarte important pentru că acum ea e era pe coridorul Rin - Dunăre. Rămâne pe acest coridor, care pleacă de la Constanța - București, merge până la Frankfurt, Stuttgart. Va fi conectat, de asemenea, la porturile din Marea Nordului, Hamburg, Bremen.

Pe de altă parte, capătă un nou coridor Nord - Sud. Asta este foarte important pentru partea estică a Uniunii Europene, așa-numitul coridor Marea Baltică - Marea Nordului - Marea Egee. Ceea ce înseamnă că unește Gdansk - Constanța - Varna și merge până în sud, la Marea Egee, în Grecia.

În România coridorul intră la Oradea, merge Timișoara, Drobeta, București, Constanța, dar și în jos, Giurgiu, Bulgaria și așa mai departe. Acesta este noul coridor", a precizat Adina Vălean, în emisiunea Be EU, realizată de Sabina Iosub.

Citiți și: Peste 200 de trenuri din țară blocate de greva angajaților CFR Călători. Mii de oameni disperați
 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole