Puternic camuflat, prototipul de preserie, înmatriculat în Germania, nu dezvăluie multe detalii despre posibilele noutăți de natură estetică. Este de așteptat, însă, ca modificările de design să fie minime, Dacia urmând să se limiteze la grefarea siglei proprii pe crossoverul comercializat deja încă de anul trecut în India. În fond, Kwid pare că a fost desenat din start în acest scop, potrivit autoexpert.ro.
Construit pe platforma modulară CMF-A a Alianței Renault-Nissan, Kwid are o lungime de numai 3,68 metri și o lățime de 1,58 metri, fiind mai scurt cu 38 cm decât Sandero. Gabaritul comparabil cu Suzuki Ignis și conceptul VW Taigun, confirmă absența pericolului de canibalizare cu actualul Sandero Stepway. Garda la sol măsoară 18 cm, iar portbagajul 300 litri.
De ce un mini crossover și nu un model convențional de segment A? Simplu: vânzările de crossovere cresc în ritm alert, inclusiv pe piața din România. În plus, marja de profit poate fi mai mare, Dacia putând seta prețul de pornire mai sus decât în cazul unui model clasic în două volume.
sursa: autoexpert.ro
Poziționat sub actualul Sandero Stepway, care pornește de la prețuri clar mai mari decât Sandero, viitoarea Dacia Kwid ar putea fi oferită începând de la 8.000-9.000 euro, cotație suficient de redusă pentru a păstra distanța față de fratele mai mare, dar și pentru a transforma viitorului mini crossover Dacia în cel mai accesibil model din segment.
În prezent, Kwid este produs și comercializat în India, acolo unde costă 3.500 de euro și se vinde cu un motor aspirat de 800 cmc și 54 CP, fără ABS sau airbaguri standard. Pentru piața din Europa, Dacia va trebui, însă, să monteze obligatoriu airbaguri și chiar ESP, pentru a respecta legislația UE. În plus, gama de motorizări se va baza, cel mai probabil, pe unitățile turbo de 0,9 litri și 1,2 litri existente în gama Dacia, ceea ce va crește costurile de producție.
Rămâne un ultim semn de întrebare. Dacă Renault Kwid se va produce sub marca Dacia pentru Europa, unde va fi fabricat, în România sau în India? Noi înclinăm spre prima variantă.