Antena 3 CNN Actualitate Social Cumpărăturile online au explodat în starea de urgență. Pe ce au cheltuit românii banii

Cumpărăturile online au explodat în starea de urgență. Pe ce au cheltuit românii banii

2 minute de citit Publicat la 22:25 21 Mai 2020 Modificat la 22:25 21 Mai 2020

Cel mai mult de câștigat de pe urma pandemiei au avut-o magazinele de haine, ale căror creșteri au atins și 1.263%. Oamenii au mai cheltuit bani și pe cosmetice, divertisment, electronice și decorarea locuinței sau educație.

Numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213% mai mare față de cea înregistrată în cele două luni anterioare, scrie Mediafax.ro.

Dat fiind că saloanele cosmetice au fost închise, românii au comandat online produsele cosmetice sau de îngrijire personală și au cheltuit peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%. 

Cheltuielile cu divertismentul online au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 74% și o valoare în creștere cu 81%. Companiile de jocuri online au înregistrat creșteri istorice, astfel numărul tranzacțiilor a crescut cu 223%, iar valoarea acestora cu 220%.

Și tranzacțiile la comercianții de produse pentru decorarea locuinței au crescut cu 168%, în timp ce valoarea lor a depășit 3,3 milioane de euro în perioada stării de urgență.

De asemenea, într-o perioadă în care aproape orice legătură cu ceilalți a fost intermediată de tehnologie, românii au simțit nevoia să își achiziționeze noi dispozitive electronice.

În privința cumpărăturilor de alimente, tendința a fost constantă pe parcursul celor două luni de stare de urgență: oamenii au mers mai rar la supermarket, date fiind restricțiile de circulație, dar au făcut provizii pentru perioade mai lungi de timp. Utilizatorii Revolut din România au cheltuit peste 20,7 milioane de euro pe alimente, în creștere cu 25% față de perioada anterioară, dar numărul tranzacțiilor a fost mai mic cu 11%.

Și aplicațiile mobile pentru comanda alimentelor au devenit foarte populare, cu o creștere cu 53% a numărului de tranzacții, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 71%.

Românii s-au implicat și au susținut cauzele sociale, astfel că numărul donațiilor directe a crescut cu 123%, iar valoarea acestora s-a majorat cu 220%. 

Totodată, utilizatorii Revolut au investit mai mult în educație. Librăriile online au fost mai căutate decât în trecut.

Deși majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la schimbarea acestui obicei, după cum o arată și datele Revolut. Utilizatorii Revolut din România au plătit peste 6,6 milioane de euro pentru facturi în ultimele două luni, cu o creștere a numărului de tranzacții de 41% și o valoare a acestora mai mare cu 44%.

Așa cum era de așteptat, cheltuielile cu transportul au scăzut semnificativ în ultimele două luni. Cel mai afectat a fost transportul în comun, care a scăzut cu 90%, în timp ce serviciile de carsharing au înregistrat, de asemenea, o scădere fără precedent.

Etichete: cumparaturi
Citește mai multe din Social
» Citește mai multe din Social
TOP articole