Totuşi, până când aplicaţia electronică va fi gata, românii trebuie să ştie că pot folosi liniştiţi cardul de energie pentru plata facturilor.
Poşta Română va fi cea care va face plăţile pentru ajutorul de încălzire al celor cu venituri mici.
Explicaţia: această companie are structuri în mediul rural, a precizat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.
De la 1 februarie, Poşta Română va începe să distribuția cardurilor de energie acordate de Guvern persoanelor cu venituri reduse, pentru plata facturilor la electricitate şi la încălzirea locuinţelor.
Citeşte şi: Facturile Hidroelectrica, emise din nou după 9 luni. În cât timp le pot plăti românii
[GAL layout="2"]Cum plătim facturile până când aplicaţia va fi gata
1. La oficiul poştal
2. La domiciliul beneficiarului cu ajutorul poştaşului
3. Bani în mână pentru lemnele de foc
Cum se face online plata facturilor cu cardul de energie
Conform procedurii publicate pe site-ul Poștei Române, procedura de efectuare a plății este următoarea:
1. Poşta Română - aplicație electronică
2. Beneficiarul trebuie:
- să se logheze cu seria cardului de energie
- să încarce documentele online
- să aibă o adresă de mail
3. Confirmarea de plată va fi transmisă la adresa de e-mail a beneficiarului în termen de 5 zile.
Modificări la acordarea cardului de energie. Câţi români vor primi ajutor pentru plata facturilor
Plafonul pentru cardul de energie necesar la plata facturilor ar putea fi modificat în lunile următoare, a anunţat, luni, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în exclusivitate la Antena 3 CNN.
Din octombrie, plafonul ar putea fi extins de la 2.000 de lei la 3.000 de lei, astfel că 5.000.000 de români s-ar putea încadra pentru a primi ajutor la plata facturilor.
"Într-adevăr, analizăm această posibilitate să vedem cum se implementează tranșa întâi, cea care are termenul scadent luna februarie și cu data de 20 februarie pentru efectuarea plăților.
Dacă se va decide la nivel de coaliție în acest sens, noi pregătim simulările necesare pentru ca să extindem plafonul de venit de la 2000 de lei la 3000 de lei și odată cu aceasta să creștem numărul de beneficiari", a anunţat ministrul Investițiilor și proiectelor europene, Marcel Boloș, luni, în exclusivitate la Antena 3 CNN.
Cum iau românii cardul de energie pentru plata facturii. Marcel Boloş: "E nevoie de trei documente"
Oamenii sunt puși din nou pe drumuri. Ca să își poată lua cardul pentru ajutorul la plata facturilor la energie, românii trebuie să treacă mai întâi pe la administratorii de blocuri.
Deși trebuia să fie un sistem simplu de ajutorare a statului pentru oamenii care încă sunt racordați la sistemul public de încălzire, noua modalitate de decontare a facturilor la energie a dat peste cap atât administratorii de blocuri, cât și locuitorii care încă beneficiază de acest serviciu.
Pe de o parte, administratorii de blocuri trebuie să scoată din factura de întreținere costul la încălzire pe fiecare apartament în parte și pe fiecare beneficiar.
Mai apoi, trebuie să facă o declarație prin care se arată faptul că aceștia beneficiază de ajutorul statului în valoare de 1400 de lei și cu acea declarație, cu acel card primit din partea statului, dar și cu buletinul, oamenii trebuie să meargă la un ghișeu poștal.
Acolo, românii depun toate documentele și, prin mandat poștal, statul își recuperează banii din contul fiecărei persoane alocat.
"Acest certificat de validare a datoriilor este specific numai pentru încălzirea în sistem centralizat. Pentru căldura de la bloc avem peste 190.000 de asociații de proprietari.
E nevoie de trei documente: cartea de identitate, cardul de energie și acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficiantului poștal.
Se eliberează apoi o dovadă privind operațiunile de servicii de mandat poștal", a explicat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.