Apa poate ajunge în combustibil în diverse moduri. Deși, în mod obișnuit, apa apare din cauza condensului sau a unui capac de rezervor defect, care nu se închide etanș, în România există și o practică veche printre unii comercianți care adaugă intenționat apă în combustibil pentru a înșela clienții. Această practică nu doar că afectează performanța vehiculului, dar poate cauza și defecțiuni grave ale motorului, conducând la reparații costisitoare.
Acesta este și motivul pentru care este extrem de important să verificați calitatea combustibilului pe care îl achiziționați și să alegeți benzinării de încredere.
Ce cauzează pătrunderea apei în rezervorul de combustibil
Identificarea cauzei care a dus la pătrunderea apei în rezervor este primul pas pentru a evita deteriorarea sistemului de alimentare și a motorului, scrie fuellogic.net. Cele mai comune trei motive pentru amestecul de apă în rezervoarele de combustibil sunt:
- Condensul: Apa poate intra în rezervor prin condensare. Acest fenomen apare când temperatura se schimbă. Umezeala care se formează în rezervor se poate acumula și transforma în picături de apă.
- Infiltrarea: Apa poate pătrunde treptat în rezervor. Infiltrarea se poate produce prin scurgeri sau prin combustibil contaminat.
- Capac defect: Apa mai poate pătrunde printr-un capac de rezervor care nu etanșează corespunzător. Acest lucru poate permite apei de ploaie sau altor surse externe să pătrundă în rezervor. De asemenea, garniturile slabe din rezervor pot permite pătrunderea umezelii.
Cum ne dăm seama că avem apă în benzină sau motorină
Identificarea apei în rezervor poate fi dificilă, deoarece semnele nu sunt întotdeauna evidente. Totuși, există câteva lucruri la care trebuie să fiți atenți:
- Dificultăți la pornire și scăderea puterii: Un simptom frecvent al apei în combustibil este performanța scăzută a motorului, inclusiv pornirea greoaie sau oprirea motorului. Apa interferează cu procesul de ardere, îngreunând funcționarea motorului.
- Rateuri ale motorului: Prezența apei în combustibil poate face ca motorul să dea rateuri în timpul accelerației, din cauza combustiei neregulate.
- Ralanti neuniform: Injectoarele moderne pot fi afectate de apa din combustibil, cauzând funcționarea neregulată a motorului.
- Opriri neprevăzute ale motorului: Chiar dacă la început motorul poate funcționa normal, apa poate slăbi procesul de ardere, ducând la oprirea motorului în timp.
- Miros neobișnuit al combustibilului: Dacă observi un miros ciudat de combustibil, ar putea fi un indiciu că există apă în rezervor, ceea ce poate afecta performanța vehiculului.
Ce se întâmplă dacă apa ajunge în rezervorul de combustibil
Apa în rezervoarele de combustibil poate deteriora grav vehiculele, deoarece este chimic diferită de benzină sau motorină. Iată câteva dintre efectele negative:
Coroziune și rugină: Apa provoacă coroziune în rezervorul de combustibil, ceea ce poate duce la depuneri de resturi în conductele de combustibil și la deteriorarea bujiilor.
Defecțiunea sistemului de combustibil: Apa infiltrată slăbește eficiența amestecului de combustibil, făcând motorul mai puțin eficient.
Cum să elimini apa din rezervorul de combustibil
Pentru a preveni problemele, iată câteva metode de a elimina apa din rezervor:
- Aditivi pentru combustibil: Folosirea aditivilor speciali poate dispersa apa din rezervor, prevenind formarea picăturilor mari.
- Golirea și înlocuirea combustibilului: Dacă suspectați că aveți apă în rezervor, golirea și curățarea acestuia pot elimina apa și sedimentele.
- Asistență profesională: Dacă nimic nu funcționează, este esențial să consultați un specialist pentru a rezolva problemele majore.
- Curățarea sistemului de combustibil: Curățarea completă a sistemului de combustibil de către profesioniști poate asigura eliminarea apei și a impurităților.