Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat imagini filmate cu o dronă din timpul lucrărilor de pe Valea Oltului și a explicat de ce lucrările nu puteau fi efectuate fără a restricționa complet traficul din zonă.
„La începutul celei de-a doua zi a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant”, a precizat CNAIR.
Reprezentanții companiei au spus că lucrările nu puteau fi executate fără a fi restricționat complet traficul din zonă.
„Deși lucrările se fac la baza versantului, au apărut deja căderi de bolovani și material lemnos pe partea carosabilă. Acestea vor fi din ce în ce mai dese și mai mari cantitativ odată cu avansarea lucrărilor care nu puteau fi executate sub trafic fără a pune în pericol viața celor care ar fi tranzitat această zonă”, a explicat CNAIR.
„Lucrările au reînceput în această dimineață, la ora 6.00, și vor continua până la ora 20.00, când se va redeschide circulația pe DN7 (între Boița și Lazaret). Echipele sunt bine mobilizate și intervin în 8 puncte de lucru pentru defrișarea arborilor și îndepărtarea de pe versant a maselor de pământ și de rocă instabile.
Încă din prima zi s-a avansat foarte bine: au fost tăiați peste 800 din cei 20.000 de arbori aflați în zona critică a versantului. Tot ieri au fost asigurate traseele pentru accesul la parcelele de pădure de pe zonele montane înalte.
În paralel, echipajele aflate pe zona drumului degajează copacii și masele de rocă și de pământ care cad pe carosabil, astfel încât circulația să poată fi deschisă rapid în intervalele 7.30- 8.00 și 16.30- 17.00, dar și la ora 20.00. Antreprenorul turc trebuie să defrișeze cele 10 ha de pădure din zona versantului din proximitatea DN7 (zona critică) în perioada 8 iulie- 9 august”, a transmis și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
Valea Oltului este închisă timp de o lună
Circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide timp de o lună, pe timpul zilei, începând de luni, 8 iulie, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti, a anunţat săptămâna trecută ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Impunerea de restricţii de circulaţie pe Valea Oltului este singura soluţie pentru construcţia autostrăzii Sibiu - Piteşti, măsura fiind necesară atât pentru protecţia celor din trafic, cât şi pentru încadrarea în termenul prevăzut pentru finalizarea acesteia, a transmis vineri oficialul MTI.
Măsura a fost criticată atât de organizaţiile mediului de afaceri cât şi de cele din industria turismului, care au susţinut că astfel de decizii trebuiau anunţate din timp şi executate în extrasezon pentru a minimiza impactul asupra traficului şi a turiştilor.
Rute ocolitoare anunțate de CNAIR
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat vineri mai multe rute ocolitoare pe unde va fi redirecţionat traficul pe perioada închiderii circulaţiei pe DN7 Valea Oltului, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000.
Astfel, variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti - Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti - Ploieşti - DN1A - Braşov - DN 1 - Veştem - intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti - Braşov şi retur, pe traseul Piteşti - DN73 - A3 - Râşnov - Braşov; pentru relaţia Bucureşti - A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti - A1 - Piteşti - DN7 - Râmnicu Vâlcea - DN67 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1.
Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1
Potrivit CNAIR, circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km 250+000, se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.
Astfel, pentru autovehiculele cu MTMA mai mică de 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7.
De asemenea, în intervalele orare 7:30 - 8:00 şi 16:30 -17:00, executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
„Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art. 32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor. Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău - Braşov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 tone", notează administratorul de drumuri.
În acelaşi timp, au fost luate măsuri în aşa fel încât pe variantele recomandate şi propuse, în toată această perioadă, să nu fie instituite alte restricţii de circulaţie ce ar putea afecta fluenţa şi siguranţa circulaţiei, iar acolo unde există, acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (aşa cum este cazul restricţiei de circulaţie instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localităţii Vlădeni, unde circulaţia se desfăşoară semaforizat şi cu piloţi de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
Practic, lucrările de reparaţii curente la drumurile ce urmează să fie tranzitate ca variante alternative vor fi suspendate, singura excepţie fiind podul de la Vlădeni, pe DN1, între Braşov şi Făgăraş, unde, în decurs de două săptămâni, se vor finaliza lucrările pentru a se putea circula pe ambele căi. Lucrările la cea de-a doua cale vor fi suspendate până la redeschiderea totală a DN7.
„Rugăm participanţii la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii: Făgăraş - DN1 - Şercaia - DN73A - Braşov şi retur, Făgăraş - DN1 - Şercaia - DN1S - Hoghiz - DN13 - Braşov şi retur", a transmis CNAIR.
Circulaţia rutieră pe Valea Oltului va fi închisă, pe timpul zilei, între 8 iulie şi 9 august 2024, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000, pe DN7 Valea Oltului, între orele 6:00 - 20:00.
Autostrada Sibiu - Piteşti este deosebit de relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a teritoriului naţional. În acelaşi timp, este prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi, conectând Transilvania şi Muntenia printr-o reţea rutieră modernă care va asigura circulaţia în condiţii de siguranţă.