Cristian Tudor Popescu consideră că fostul candidat la preşedinţie „ştie ce face” pentru că este „un prădător media”. Gazetarul susţine că ceea ce face Cumpănaşu în unele discuţii se poate numi „instigare la abandon şcolar”.
Omul acesta nu este nebun. Ştie clar ce face, este un prădător media. A supt cât a putut din omorârea celor două fete de la Caracal, şi când s-a terminat acolo zăcământul, pentru că aşa cum se întâmplă în media, cazul „s-a fumat” - cum se spune –, a trecut să-şi înfigă acum trompa în alţi adolescenţi. Aceştia, în viaţă, a spus CTP, luni, la Digi24.
Ce face? Exploatează cu cinism slăbiciunile reale ale sistemului de învățământ din România. Există destui profesori care nu au nicio legătură umană cu elevii care sunt plictisiți, care chiar își disprețuiesc elevii, și îi lasă pe aceștia într-o stare de dezorientare, de lipsă de repere.
CTP: Acele eleve sunt deja pierdute pentru educație. Nu le mai corupe, nu le mai pervertește Cumpănașu
Îngrijorător este numărul elevilor care îl urmăresc. Aș identifica trei categorii în acești 520.000.
Am văzut unele dintre astfel de discuții, mă rog, schimburi verbale între individul în cauză și elevi, și din păcate trebuie să spun că acei elevi, acele eleve sunt deja pierdute pentru educație. Nu le mai corupe, nu le mai pervertește Cumpănașu. Nu! Sunt deja într-o stare deplorabilă din punctul acesta de vedere. Cum au ajuns așa, nu știm cât este vina părinților, cât este vina școlii...
O altă categorie să știți că sunt și elevii care intră ca să facă bășcălie de personajul respectiv. Nu îl iau în serios, fac pur și simplu mișto de el.
Și sunt o a treia categorie, și aceasta este îngrijorătoare, sunt elevii dezorientați, elevii lipsiți de repere, care, mulți dintre ei, nu au legături – chimie, legături psihoafective - atât cu profesorii, cât și cu părinții. Acești elevi sunt o pradă pentru individul în cauză.
Am auzit, de asemenea, am văzut sugestii și din partea unor politicieni să se interzică Tik Tok, această rețea. Nu, așa ceva nu se poate face, nici nu voi fi de acord cu așa ceva, vreodată. Și nu se poate interzice accesul – în societatea contemporană – la media al elevilor, chiar accesul copiilor.
CTP: Alexandru Cumpănașu incită la abandon școlar. Este o infracțiune clară
Alexandru Cumpănașu incită la abandon școlar. Este o infracțiune clară! Incită la abandon școlar - „Nu vă faceți temele”, „nu mai ascultați ce vă spune profesorul”, prin urmare, polițiștii au început verificările.
Foarte bine, asta trebuie făcut, nu interzicerea Tik Tok-ului, ci verificarea acestor clipuri pe care le face insul în cauză și, dacă se va constata încălcarea legii, să se procedeze în consecință.
Nu toți elevii care intră pe contul acestui ins sunt vulnerabili, dar mulți, probabil, își vor schimba comportamentul în rău, în momentul în care se vor întoarce la școală. Pentru că astfel de ziceri ca ale domnului Cumpănașu, la vârsta asta sunt luate de bune, cu ușurință.
Lucrul cel mai important, și care într-un fel marchează ruptura școlii românești față de viață, este inexistența unui curs, unei discipline la școală, încă din clasa a V-a, dacă nu mai jos, în legătură cu internetul.
CTP: Internetul nu există în cursurile de la școală - Peste ce poți să dai acolo, peste ce monștri poți să dai
Internetul nu există în cursurile de la școală. În legătură cu pericolele de pe internet. Peste ce poți să dai acolo, peste ce monștri poți să dai, și ce consecințe poate avea contactul cu astfel de zone radioactive de-a dreptul, de pe internet. Există destule, mult mai grave decât ce face acest individ. Asta mi se pare uluitor – faptul că nu se ajustează, nu se updatează – ca să folosesc un englezism – programa școlară vieții reale.
Nu poți să interzici net-ul, nu poți să interzici accesul copiilor la net. Ei trebuie să știe, să li se spună la școală. Să se pună pe un calculator, în clasă, să se intre pe contul lui Cumpănașu. Toți elevii, cu profesorul de față... „Hai să vedem, ce spune individul”.
Să se intre pe un alt cont, chiar conturi groaznice, sunt unele de Dark Net, pe care tot ajung elevii. Dacă ne facem că nu există... În momentul de față, ideea este că net-ul nu există. Nici pentru școală, nici pentru părinți. Părinții încearcă să-i oprească pe fiii și fiicele lor. Încearcă să le blocheze calculatorul, să le blocheze accesul... Nu vor putea, n-au cum! Tot vor ajunge.
Și atunci, singura soluție este discuția la scenă deschisă, analizarea împreună cu elevii, a-i considera pe elevi suficient de maturi, chiar la vârsta începutului de gimnaziu, să-i consideri suficient de maturi și să discuți în mod real, atât profesorii, cât și părinții, ce se întâmplă pe internet.