Aprovizionarea se face greoi chiar şi din Europa. Motivul - tot mai mulţi şoferi refuză cursele internaţionale, fie pentru că nu vor să se vaccineze, fie pentru că se tem de carantină la întoarcerea în ţară.
Pandemia a dat peste cap transporturile de marfă la nivel global şi a generat sincope în aprovizionare, cu întârzieri de până la un an. România nu a fost ferită de acest haos de pe lanţul de aprovizionare.
"Daca ne dorim acum să facem comandă de un camion, termenul de livrarea este undeva probabil la un an de zile", spune Carmen Gheorghe, director la o firmă de transporturi.
Din cauza sincopelor în aprovizionare, nu doar că vom plăti mai mult pentru diversele mărfuri, ci acestea vor fi tot mai greu de găsit, potrivit specialiştilor.
"Să aduci un contanier de mărfuri din China te costă de 5 sau 6 ori mai mult decât în 2019. Aceste probleme logistice, nu numai pe relația cu China, ci și UE, vor genera creșteri semnificative de prețuri, între 20 și 30%", a explicat, la Antena 3, economistul Adrian Negrescu.
Experţii spun că această criză globală din transporturi va mai dura încă doi ani.