Antena 3 CNN Economic Criza materialelor de construcții poate pune frână proiectelor de infrastructură din România

Criza materialelor de construcții poate pune frână proiectelor de infrastructură din România

de Roxana Mihăiescu    |   

România se confruntă cu o criză a materialelor de construcţii, lucru care poate aduce întârzieri la finalizarea celor mai importante proiecte de infrastructură. Motivul? Nu producem suficient, importăm scump oţel, tabliere metalice sau parapeţi de la sute de kilometri depărtare.

Lipsa materialelor de construcţie afectează şantierele unde se lucrează la viitoare autostrăzi, drumuri expres sau variante ocolitoare.

În prezent, există probleme reale cu oțelul și tablierele. 

Spre exemplu, oțelul e folosit pentru piloni și tuneluri, iar tablierele pentru pasaje și poduri.

Ce nu avem, importăm scump. Ucraina reprezenta o importantă sursă de import înainte de război. Acum, în România se aduc materiale inclusiv de pe alte continente.

„În momentul de față sunt surse multe: Turcia, Asia, Europa, la prețuri foarte-foarte mari”, spune Cristian Erbașu, președinte Federația Patronatelor din construcții.

În ceea ce priveşte compoziţia care alcătuieşte sectoarele de drum, sunt probleme cu bitumul, liantul care leagă pietrişul. Folosirea unui material care poate fi produs în România presupune schimbarea tipului de compoziţie.

„Analizăm, vrem să vedem ce ar însemna folosirea cimentului. Eventual, structuri din beton rutier acoperit cu un strat subțire de mixtură”, a declarat Gabriel Budescu, director general CNIR.

Pentru structura podurilor, se analizează înlocuirea tablierelor metalice cu grinzile din beton. Comparaţii se fac şi între parapeţii metalici şi cei din beton.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, spune că „lipsa materialelor e o problemă care va trebui abordată la nivel separat în Guvern.”

Unele dintre aceste materiale sunt folosite şi pe şantierele de cale ferată.

TOP articole
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile