Astfel, conform studiului, 83,8% dintre respondenți consideră că este importantă corectitudinea științifică a informațiilor. Pentru 71% dintre cei care au participat la studiu, actualitatea informațiilor prezentate este importantă, iar 69,9% susțin că este esențială adaptarea conținutului pentru fiecare grupă de vârstă a elevilor. 53% dintre cadrele didactice participante la studiul de piață au în vedere stilul și claritatea limbajului folosit în manual, iar 43% sunt interesați de conceptul didactic.
Editura Art Klett a realizat studiul de piață în perioada februarie-mai 2024, consultând opiniile a 2.500 de cadre didactice din toată țara. Această cercetare, care a implicat aproximativ 2% dintre profesorii de gimnaziu din România, oferă o perspectivă valoroasă asupra criteriilor esențiale pe care profesorii le iau în considerare la alegerea manualelor școlare. La nivel național, la ciclul gimnazial sunt între 80.000 și 100.000 de profesori, iar 60% dintre respondenți sunt utilizatorii manualelor editurii Art Klett.
Având în vedere criteriile menționate mai sus, iată modul în care manualele editurii Art Klett sunt percepute în raport cu acestea de către utilizatori, incluzând cadrele didactice care predau diverse materii, precum limba și literatura română, matematică, limba engleză, limba franceză, istorie, biologie, geografie, fizică, chimie, informatică și tehnologia informațiilor și comunicațiilor (TIC) etc:
-
85,5% dintre profesorii de limba și literatura romană regăsesc corectitudinea științifică a informațiilor în manuale (este actualizat, conform prevederilor din cea mai recentă lucrare normativă - DOOM 3 – ediția din 2021);
-
64,8% dintre profesorii de matematică și 66.7% dintre profesorii de fizică sunt de părere că manualele editurii Art Klett au informații de actualitate;
-
72,3% dintre profesorii de istorie consideră că în manualele de Istorie conținutul este adaptat pentru grupa de vârstă țintă;
-
60,7% dintre profesorii de geografie consideră că în manualele de geografie conceptul didactic este respectat.
73,8% din profesorii care au participat la cercetare utilizează atât manualul digital, cât și cel tipărit în clasă și consideră că această abordare generează o predare mult mai eficientă. Profesorii au evaluat diferite aspecte ale manualelor digitale în funcție de gradul de importanță:
-
79,4% apreciază activitățile multimedia interactive;
-
78,8% pun accent pe modul de navigare și pe activitățile multimedia de învățare animate;
-
77,2% sunt interesați de modul de afișare comutare automată și de activitățile multimedia interactive de învățare statice;
-
75,8% susțin importanța modului de navigare și a modului de afișare pagină lată.
Studiul de piață a evidențiat și care sunt cele mai apreciate aspecte ale manualelor digitale ale editurii Art Klett de către utilizatori:
-
55,8% - Activitățile multimedia interactive de învățare (AMII) interactive;
-
45,8% - Activitățile multimedia interactive de învățare (AMII) animate;
-
41,2% - Structura meniului;
-
40,2% - Modul de afișare comutare automată;
-
38,5% - Activitățile multimedia interactive de învățare (AMII) statice.