"Veste extraordinară pentru infrastructura din România: Viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h.
În Camera Deputaților a fost adoptată astăzi (miercuri - n.r.) legea inițiată de mine, alături de colegul meu din USR, deputatul Lazăr Ion Marian, conform căreia viteza maximă de circulație pe drumurile expres din România va fi de 120 km/h (față de 100 km/h, în prezent).
Adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18km din DEx12 Craiova - Pitești, ce reprezintă varianta de ocolire a orașului Balș.
Deși e o mică întârziere pe acest Tronson 2 - calendarul discutat de mine anul trecut prevedea deschiderea întregului tronson de 40km Balș - Slatina până în Paște - deschiderea chiar și parțială este o gură de oxigen pentru traficul din zonă.
Mă bucur că, prin ridicarea limitei de viteză pe drumurile expres, DEx12 nu va deveni o capcană de amenzi.
Diferențele de construcție dintre un drum expres și o autostradă sunt minore, iar viteza de proiectare a unui DX este chiar 120 km/h. Ambele au 4 benzi de circulație, sensuri separate fizic cu parapete, garduri de protecție și noduri denivelate.
Legea merge la promulgare de către președinte, iar acest ultim pas trebuie făcut fără întârziere, așa încât să se întâmple înaintea inaugurării DEx12 de săptămâna viitoare", a spus Cătălin Drulă, unul dintre inițiatori.
Proiectul urmează să fie promulgat de președintele Klaus Iohannis.
Proiectul, depus în octombrie 2021, modifică OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice în sensul stabilirii unui regim diferențiat între drumurile expres și drumurile naționale europene atât în ceea ce privește viteza maximă admisă, cât și din perspectiva regimului de circulație aplicabil acestora.
Concret, limita de viteză pe drumurile expres va crește la 120 km/h, de la 100 km/h cât este în prezent.
Pe drumurile expres va fi interzisă circulația pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depășite, fară autorizație specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementărilor în vigoare, a vehiculelor cu tracțiune animală, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor, trotinetelor electrice si mopedelor, a tractoarelor agricole sau forestiere și a mașinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum si a vehiculelor care, prin construcție sau din alte cauze, nu pot depăși viteza de 50 km/h.
De asemenea, vor fi interzise învățarea conducerii unui vehicul, încercările prototipurilor de șasiuri și de autovehicule, manifestațiile, defilările, caravanele publicitare, antrenamentele și competițiile sportive de orice fel, precum si cortegiile.
Poiectul este inițiat de Cătălin Drulă, președinte interimar al USR și fost ministru al Transporturilor, și deputatul USR Ion Marian Lazăr.