Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Cum poți crește cifra de afaceri a firmei cu zero angajări: idei de investiții

Cum poți crește cifra de afaceri a firmei cu zero angajări: idei de investiții

În viața oricărei afaceri pot apărea contexte economice dificile, ce pot afecta inclusiv procesul de recrutare.

de Georgiana Adam    |   

În astfel de împrejurări un antreprenor trebuie să dea dovadă de abilități manageriale smart. Un studiu Statista dezvăluie că în anul 2022 România a avut o rată a angajărilor de 63.5%, ceea ce o poziționează pe ultimele trei locuri la nivelul celor 27 de țări membre UE. Sunt câteva metode prin care un antreprenor poate crește cifra de afaceri a firmei fără a face noi angajări. Cele mai la îndemână metode de a reuși sunt următoarele:

1. Investește în soluții de automatizare

Automatizarea proceselor într-o afacere face parte din progresul tehnologic. Utilitatea constă în faptul că elimină nevoia de personal și îmbunătățește semnificativ fluxul de sarcini operaționale și administrative. Altfel spus, tehnologia de automatizare aduce eficiență constantă firmei tale.

Prin urmare, soluțiile de automatizare pot oferi un randament mai bun afacerii, atât pe partea operațională, precum liniile de producție, prelucrare sau sortare, cât și pe partea administrativă, cum sunt programele de contabilitate, de management al personalului sau al produselor și serviciilor comercializate. Sunt acele sarcini repetitive și ghidate după reguli stricte, pe care le poate implementa, spre exemplu, un robot industrial sau un software pe calculator.

Pentru astfel de investiții poți contracta un credit online pentru firme de la o instituție financiară nebancară (IFN), care vine cu avantaje precum:

  • ai până la 235.000 lei pentru maximum 36 luni și dobândă variabilă. De asemenea, DAE de la ~2% pe lună, pe durata contractului;

  • aplici online, iar un consilier te va ajuta pe tot parcursul procesului;

  • dacă ai un comportament bun de plată, poți amâna rata pentru 30 de zile, o singură dată, pe durata contractului.

2. Crește valoarea angajaților actuali

Talentele sunt din ce în ce mai greu de găsit, iar productivitatea angajaților este mai importantă ca niciodată. Până să ajungi la noi recrutări, poți încerca să crești valoarea angajaților deja existenți în firmă. De exemplu, investește în programe de training și dezvoltare profesională care să-i ajute să fie mai buni. Totodată, asigură-te de bunăstarea lor din viața personală.

O astfel de abordare managerială poate fi un câștig de ambele părți. Pe de o parte, obiectivele afacerii tale sunt atinse cu un maximum de randament, iar pe de altă parte, angajații au oportunitatea să descopere noi aptitudini și să învețe tehnologii actuale de lucru.

3. Renegociază contractele cu clienții

Atunci când situația o cere, te poți adresa clienților tăi și le poți comunica faptul că intenționezi să majorezi prețurile pentru serviciile/produsele pe care le comercializezi. Mai poate fi vorba și de alte modificări, precum termene noi de plată sau de livrare. Toate acestea presupun o înștiințare prealabilă, posibilitatea unei negocieri și, în ultimă etapă, acceptarea și semnarea noului contract.

Pare o măsură riscantă, dar este inevitabilă în cazul multor schimbări economice care îți pot afecta mersul afacerii. Atunci când clienții sunt mulțumiți de colaborarea cu tine, șansele de a accepta un nou contract sunt foarte mari.

4. Promovează-ți afacerea mai bine

O altă metodă la care să apelezi se referă la un plan de marketing bine pus la punct. Astfel, deși poți oferi produse sau servicii de calitate, lipsa vizibilității într-o piață foarte competitivă te poate opri din a găsi clienții cu potențial, care au intenția de a cumpăra.

Strategiile de marketing sunt esențiale pentru a ajunge la un număr mai mare de clienți. Dincolo de asta, marketingul trebuie să fie unul suficient de convingător pentru a-i determina pe aceștia să acționeze. Sunt mai multe metode de promovare, de la social media, optimizarea motoarelor de căutare, e-mail marketing până la influenceri din domeniul tău, sponsorizări sau produse personalizate.

Ai în vedere să alegi împreună cu specialiștii tăi de marketing cele mai bune căi de promovare pentru afacerea ta.

În concluzie, cifra de afaceri a firmei pe care o conduci poate crește cu angajații actuali, fără a mai fi nevoie de procese de recrutare. Apelează la metodele smart prezentate și la spiritul tău antreprenorial!

Subiecte în articol: advertorial
TOP articole pe Antena 3 CNN:
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Un bărbat a murit, după ce s-a înfipt cu mașina în parapet