Antena 3 CNN Life Știinţă Copiii de până la 5 ani care stau pe tabletă au mai multe accese de furie, arată noile studii. Ce alte probleme pot dezvolta

Copiii de până la 5 ani care stau pe tabletă au mai multe accese de furie, arată noile studii. Ce alte probleme pot dezvolta

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 21:30 19 Aug 2024 Modificat la 21:30 19 Aug 2024

Fiecare părinte de copii mici s-a confruntat cu izbucniri de furie și frustrare din partea celor mici, fie că este timpul să se trezească, să meargă la culcare sau să mănânce un sandviș fără margini tăiate. Potrivit unui nou studiu, există însă și un alt motiv posibil pentru frecvența izbucnirilor celor mici: utilizarea tabletelor.

Noul studiu, publicat în revista JAMA Pediatrics și citat de CNN, arată că utilizarea tabletelor de către copii la vârsta de 3,5 ani a fost asociată cu un număr mai mare de manifestări de furie și frustrare un an mai târziu. În plus, copiii care erau mai predispuși la furie și frustrare la vârsta de 4,5 ani erau mai susceptibili de a avea o utilizare mai mare a tabletelor un an mai târziu (la vârsta de 5,5 ani).

Utilizarea tabletelor în copilăria timpurie „poate contribui la un ciclu” de probleme în reglarea emoțională, au scris autorii.

Am vrut să obțin mai mult context cu privire la acest lucru vorbind cu expertul în wellness CNN Dr. Leana Wen. Wen este medic de urgență și profesor asociat adjunct la Universitatea George Washington și a fost anterior comisarul pentru sănătate din Baltimore. La fel de important, ea este mama a doi copii mici.

„Acest studiu a fost un sondaj realizat pe 315 părinți ai unor copii de vârstă preșcolară din Nova Scotia, Canada. Aceiași părinți au luat parte la studiu când copiii lor aveau 3,5 ani (în 2020), 4,5 ani (în 2021) și 5,5 ani (2022). Aceștia au raportat singuri utilizarea tabletelor de către copiii lor și apoi au evaluat exprimarea furiei copiilor lor folosind un chestionar standard numit Chestionarul de comportament al copiilor.

Cercetătorii au constatat o asociere între utilizarea tabletelor la vârsta de 3,5 ani și o creștere a furiei și frustrării la vârsta de 4,5 ani. Ei au observat că asocierea dintre utilizarea tabletelor și furie a fost bidirecțională, deoarece copiii ai căror părinți au observat un nivel mai ridicat de furie și frustrare la 4,5 ani aveau, de asemenea, o utilizare mai mare a tabletelor la 5,5 ani. Aceasta înseamnă că efectele ar putea merge în ambele sensuri.

Asocierea bidirecțională dintre utilizarea tabletelor și exprimarea furiei și frustrării a fost semnificativă și ar trebui să fie un avertisment pentru părinți să fie atenți la timpul petrecut în fața ecranului.”, a explicat Dr. Leana Wen.

O lucrare publicată chiar anul acesta clarifică de ce utilizarea tabletelor ar putea fi legată de accesele de furie. Cercetătorii au descoperit că, în rândul copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani, cei ai căror părinți foloseau adesea tehnologia pentru a-și gestiona emoțiile negative aveau mai multe șanse de a prezenta o gestionare deficitară a furiei și frustrării un an mai târziu. De asemenea, acești copii erau mai puțin capabili să decidă asupra unui răspuns deliberat în locul unei reacții automate.

Unul dintre motive este acela că copiii trebuie să învețe să își gestioneze singuri emoțiile negative. Ei trebuie să treacă prin acest proces ca parte a dezvoltării lor în copilărie, ajutați de părinți, îngrijitori și profesori. Dacă, în schimb, li se dă o tabletă, un computer sau un smartphone în încercarea de a-i liniști, ei nu vor învăța să gestioneze singuri aceste emoții. Acest lucru ar putea duce la probleme mai târziu în copilărie și la vârsta adultă, inclusiv cu gestionarea furiei.

„Cred că noul studiu JAMA Pediatrics, precum și alte cercetări, ilustrează faptul că tabletele, smartphone-urile și alte dispozitive electronice nu ar trebui să fie folosite ca suzete. Nu ar trebui să fie date copiilor atunci când plâng și sunt supărați pentru a încerca să îi calmeze. De asemenea, nu ar trebui să fie folosite ca o bonă care ia locul unui adult care interacționează cu copilul. Copiii învață prin implicarea socială activă cu ceilalți, iar o mare problemă a ecranelor - fie că este vorba de jocuri cu aplicații sau de vizionarea de filme sau emisiuni TV - este că acestea înlocuiesc interacțiunea față în față cu alți copii și adulți.”, a mai explicat expertul citat de CNN.

Citește mai multe din Știinţă
» Citește mai multe din Știinţă
TOP articole