Antena 3 CNN Economic Consiliul Concurenței investighează eMAG pentru posibil abuz de poziție dominantă. Reacția companiei

Consiliul Concurenței investighează eMAG pentru posibil abuz de poziție dominantă. Reacția companiei

1 minut de citit Publicat la 14:39 22 Dec 2017 Modificat la 14:39 22 Dec 2017

Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziţie dominantă de către Dante International SA pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România, se arată într-un comunicat de presă al instituției.

Dante  International  este  o  companie  specializată  în  comerţul  cu  amănuntul  de produse de larg consum. Pe de altă parte, societatea deţine şi administrează o platforma  de  tip  "marketplace",  prin  care  se  derulează  intermedierea  între comercianţii cu amănuntul şi clienţii acestora.

Investigația vizează un posibil comportament discriminatoriu al Dante în raport cu comercianţi cu amănuntul de produse de larg consum , care reprezintă concurenţi direcţi ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum.

În cadrul investigaţiei s-au efectuat inspecţii inopinate la sediul companiei Dante International SA, iar documentele ridicate se află în analiza autori tăţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea  obţinerii  tuturor  informaţiilor  şi  documentelor  necesare  clarificării posibilelor practice a nticoncurenţiale analizate.

Inspecţiile  inopinate  reprezintă  o  etapă  importantă  în  cadrul  procedurilor  de investigare  a  unui  posibil  comportament  anticoncurenţial,  efectuarea  acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.

Reacție Emag

„Colaborăm cu autoritatea de concurență și punem la dispoziție toate informațiile necesare pentru clarificarea specificului activității de comerț online prin platforma marketplace. Platforma marketplace reprezintă o opțiune suplimentară pentru comercianții care vor să acceseze un nou canal de vânzare. Aceștia pot fi comercianți online sau magazine tradiționale care vând deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platformă, comercianții își stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant în tehnologia platformei marketplace în beneficiul clienților, care astfel au acces la o diversitate mare de produse”, se arată într-un comunicat pentru Antena 3.

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole