Compania TAROM a înregistrat pierderi financiare pe fondul pandemiei de COVID-19 și a restricțiilor de zbor impuse de autorități pentru a limita răspândirea noului coronavirus.
Conducerea TAROM poarta negocieri în aceste zile cu angajaţii pe tema restructurarii companiei şi a măsurilor de reducere a cheltuielilor.
Mai exact, piloţii au fost anunţaţi că până în luna mai a acestui an diurnele externe vor fi reduse.
Personalul navigant se plânge că nu le ajung banii din diurne ca să își cumpere nici mâncarea în destinațiile de vacanță, unde sunt trimiși să opereze chartere.
În prezent, un pilot comandant câştiga 160 euro pe zi/ diurnă externă. Compania ar vrea să le scadă la 120 euro.
Piloţii sau copilotii cu grade mai mici vor avea diurne şi mai mici: de la 110 euro / zi (cât aveau până acum) la doar 80 euro/zi/ staţionare.
Conducerea TAROM i-a mai informat pe piloţi că, în lipsa zborurilor regulate, se va pune accent pe zboruri cu chartere cu destinatii din Egipt, Oman, Emiratele Arabe Unite, Maldive si Zanzibar.
Mai mult, piloţii şi însoţitorii de bord au fost informaţi că TAROM este în discuţii avansate de operare către China pentru o perioadă de cel puţin 6 luni. Pentru acest proiect se vor folosi avioane lung curier ale altor operatori.