Sindicatul Liber Navalistul şi-a exprimat ferm dezacordul, miercuri, față de decizia administratorilor Damen Shipyards Mangalia SA de a disponibiliza 295 de angajați. În acest context, SLN solicită tuturor părților interesate să inițieze urgent un dialog pentru identificarea de soluții alternative care să nu impună sacrificarea angajaților. Mai mult, ei anunţă că s-au făcut demersuri şi către autoritățile statului, inclusiv către Guvernul României, Prim-Ministrul, cât și către Administrația Prezidențială, pentru a atrage atenția asupra acestei situații critice.
„Această măsură drastică de reducere semnificativă a numărului de posturi și, implicit, a numărului de angajați deja aflat la cel mai mic nivel din istoria șantierului, nu poate fi justificată exclusiv prin necesitatea reducerii costurilor, transmite instituţia în cadrul unui comunicat de presă.
Decizia a fost anunțată inițial printr-un mesaj în această dimineață și confirmată ulterior în presă.
SLN consideră inacceptabilă lipsa de transparență și consultare în luarea unei astfel de măsuri, care are un impact direct asupra angajaților și familiilor lor.
O astfel de comunicare nu este adecvată între partenerii sociali, mai ales într-o problemă deosebit de importantă pentru angajații societății", transmite SLN.
În continuare Sindicatul Liber Navalistul subliniază că disponibilizările masive nu constituie o soluție şi trebuie să se aibă în vedere viitorul șantierului din Mangalia
„SLN subliniază că soluțiile durabile și eficiente nu pot include sacrificarea resursei umane esențiale pentru funcționarea și redresarea șantierului.
Este imperativ ca toate părțile implicate să colaboreze pentru a găsi alternative viabile care să evite concedierile colective. Disponibilizările masive nu constituie o soluție, ci doar amână rezolvarea problemelor reale, pierzând astfel un personal valoros, esențial pentru competitivitatea șantierului.
Viitorul șantierului din Mangalia depinde de implementarea unui plan de reorganizare și redresare care să includă investiții strategice și sprijin financiar pentru contractarea unor proiecte majore ce vor asigura
reluarea activității la capacitatea sa optimă și vor oferi șanse reale de redresare.
Fără o colaborare între toate părțile implicate, inclusiv autoritățile statului român și partenerii economici, riscul ca șantierul, aflat în insolvență și incapacitate de plată, să își piardă șansele de redresare și să ajungă la faliment devine inevitabil", a mai spus SLN.
SLN cere soluţii urgente care să nu impună sacrificarea angajaților
„SLN solicită cu fermitate administratorilor Damen Shipyards Mangalia SA, acționarilor și tuturor părților interesate să inițieze urgent un dialog pentru identificarea de soluții alternative care să nu impună sacrificarea angajaților.
În absența unor măsuri concrete pentru redresarea șantierului și protejarea locurilor de muncă, viitorul acestui șantier naval, esențial pentru economia locală și interesul strategic național, este grav amenințat, existând riscul ca dintr-un obiectiv strategic de interes național să devină doar un simplu obiectiv turistic.
SLN reafirmă angajamentul său de a apăra drepturile angajaților și de a sprijini dezvoltarea șantierului prin soluții sustenabile.
De asemenea, precizăm că am făcut demersuri anterioare către autoritățile statului, inclusiv către Guvernul României, Prim-Ministrul, cât și către Administrația Prezidențială, pentru a atrage
atenția asupra acestei situații critice și pentru a solicita intervenții proactive în sprijinul angajaților și al redresării șantierului", a mai transmis SNL.