Antena 3 CNN Actualitate Compensații pentru toți clienții de energie electrică, de la firmele de distribuție. Situațiile în care se aplică

Compensații pentru toți clienții de energie electrică, de la firmele de distribuție. Situațiile în care se aplică

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 14:46 19 Apr 2022 Modificat la 14:58 19 Apr 2022

Pentru clienții casnici, citirea nu poate fi la un interval mai mare de trei luni, pentru cei non-casnici se face la un interval la maximum șase luni, iar pentru prosumatori se face obligatoriu lunar.

Operatorul de distribuție trebuie să acorde o compensație de 10 lei clientului dacă a citit contorul mai târziu din vina sa. Compensația nu se acordă dacă nu a fost vina companiei – dacă blocul de măsurare este în incinta proprietății și angajatul nu a putut intra să îl citească, de exemplu.

Noul ordin ANRE mai prevede o compensație de 30 de lei pentru consumatorii care beneficiază de sisteme de măsurare inteligentă a energiei electrice.

„OD are obligația de a asigura accesul la datele istorice de consum ale utilizatorilor care beneficiază de sisteme de măsurare inteligentă a energiei electrice, în conformitate cu prevederile condițiilor-cadru pentru realizarea calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la nivel național, aprobate prin ordin al președintelui ANRE, în vigoare”, arată ordinul 64.

Dacă distribuitorul nu trimite datele în mai mult de o lună calendaristică, va trebui să plătească clientului 30 de lei. Obligația se aplică doar pentru clienții racordați la  joasă tensiune.

Mecanismul de acordare a compensațiilor va intra în vigoare începând cu 30 iunie.

 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole