Antena 3 CNN Externe Uniunea Europeană Comisia Europeana ia măsuri în cazul produselor cu dublu standard. Ce vor să facă europarlamentarii

Comisia Europeana ia măsuri în cazul produselor cu dublu standard. Ce vor să facă europarlamentarii

1 minut de citit Publicat la 19:46 11 Apr 2018 Modificat la 19:46 11 Apr 2018

Comisia Europeană (CE) a propus miercuri “Noile avantaje pentru consumatori” menite să asigure că toţi consumatorii europeni beneficiază pe deplin de drepturile conferite de legislaţia Uniunii.

În privinţa produselor de consum cu dublu standard de calitate, în urma orientărilor Comisiei din septembrie 2017, “Noile avantaje pentru consumatori” vor actualiza Directiva privind practicile comerciale neloiale, astfel încât aceasta să prevadă în mod explicit că autorităţile naţionale au competenţa de a evalua şi de a lua măsuri în cazul practicilor comerciale înşelătoare care presupun comercializarea unor produse ca fiind identice în mai multe state membre atât timp cât compoziţia sau caracteristicile lor diferă în mod semnificativ.

Deşi UE dispune deja de norme privind protecţia consumatorilor care sunt printre cele mai stricte din lume, cazurile recente, cum ar fi scandalul “Dieselgate”, au arătat că este greu să se asigure respectarea deplină a acestor norme în practică.

“Noile avantaje pentru consumatori” vor permite unor entităţi calificate să introducă acţiuni de reprezentare în numele consumatorilor şi vor conferi autorităţilor de protecţie a consumatorilor din statele membre competenţe consolidate pentru aplicarea de sancţiuni. Pachetul de propuneri va extinde, de asemenea, protecţia consumatorilor în mediul online şi va clarifica faptul că legislaţia UE interzice practicile de comercializare a produselor cu dublu standard de calitate care îi induc în eroare pe consumatori, precizează CE.

“Noile avantaje pentru consumatori propuse astăzi vizează crearea unei pieţe unice mai echitabile care să aducă beneficii consumatorilor şi întreprinderilor. Introducem un drept european de lansare a unor acţiuni colective în cazul în care grupuri de consumatori au suferit un prejudiciu, astfel cum s-a întâmplat recent, alături de garanţii adecvate care să asigure că nu se vor comite abuzuri. Consumatorii vor şti care sunt vânzătorii de la care cumpără online, precum şi dacă aceşti vânzători au plătit pentru a apărea în rezultatele căutărilor. Majoritatea comercianţilor, şi anume cei care respectă regulile, se vor bucura de înlăturarea sarcinilor lor. Cei câţiva comercianţi care abuzează intenţionat de încrederea consumatorilor europeni vor fi sancţionaţi prin aplicarea de amenzi mai mari”, a declarat prim-vicepreşedintele Timmermans.

Sursă: Agerpres
Citește mai multe din Uniunea Europeană
» Citește mai multe din Uniunea Europeană
TOP articole