În primul trimestru al anului 2023, piața de ecommerce din România a înregistrat o creștere semnificativă, cu o valoare totală a comenzilor de peste 180 de milioane de euro, în ciuda inflației ridicate.
Datele analizei realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, arată că în acest trimestru cea mai mare comandă plasată online a fost un televizor în valoare de peste 148.000 euro.
Analiza, bazată pe datele a aproximativ 400 de magazine online, indică o valoare medie a comenzii de 1.060 lei (214,6 euro) în perioada ianuarie-martie 2023.
De asemenea, au fost înregistrate 1.701.397 tranzacții, peste 80 de milioane de utilizatori și peste 99 milioane de sesiuni în magazinele online analizate de agenție.
Citește și: Cum să-ți creezi garderoba perfectă cu ajutorul magazinelor online de haine
Produsele cele mai comandate includ telefoane/tablete, televizoare/audio-video, electrocasnice, laptopuri/desktopuri, încălțăminte sport, încălțăminte pentru femei, ghete, botine, ceasuri, bijuterii și ochelari de soare sau de vedere, precum și lentile de contact.
Cel mai scump produs comandat online a fost un televizor smart TV, în valoare de 729.999,90 lei (peste 148.000 euro), achiziționat în ianuarie 2023.
Potrivit declarațiilor CEO-ului și partenerului Limitless Agency, Daniel Slăvenie, "începutul anului indică o continuă creștere a pieței de ecommerce în România, cu tot mai mulți români alegând să cumpere produse și servicii online".
Încrederea consumatorilor în platformele de ecommerce crește, iar achizițiile cu valori mari de mii sau sute de mii de lei devin tot mai frecvente.
Se preconizează că numărul de magazine online va crește în continuare, pe măsură ce românii preferă să comande produse online pentru a beneficia de avantajele oferite de acest canal.
Concurența tot mai mare în ecommerce a dus la o creștere a cererii pentru servicii de marketing digital, iar piața de marketing online s-a redresat spectaculos în începutul anului 2023.
Limitless Agency a înregistrat o creștere de aproape 100% a cererii pentru servicii de promovare PPC (Pay-Per-Click) și SEO comparativ cu primul trimestru al anului precedent.
De asemenea, se estimează că cifra de afaceri a agenției va crește cu 30% până la finalul anului.