Antena 3 CNN Actualitate Cod portocaliu de ploi și azi pe litoral, sunt averse torențiale. Cum arată Vama Veche, Eforie sau Venus după potopul din ultimele zile

de Georgiana Marina    |

Litoralul nu scapă încă de ploi. Codul portocaliu de vreme severă va fi în vigoare până duminică la ora 10. Vor fi averse torențiale și descărcări electrice și se pot acumula, susțin meteorologii, și peste 50 l/mp. Hidrologii au instituit cod roșu de inundații pe râurile din jumătatea de sud a judeţului Constanţa. De altfel, râurile din Dobrogea sunt sub alerte de cod galben și portocaliu. Dezastrul cel mai mare a fost în Vama Veche. Staţiunea, altădată plină de turişti, este acum pustie şi distrusă. Şuvoaiele au măturat totul în cale. Au inundat hoteluri, pensiuni şi rulote şi au luat maşinile pe sus. Cele mai afectate sunt plajele din Vama Veche, Saturn și Venus.

Turiștii care au ajuns în Vama Veche înainte de potop au rămas acum în camere din cauza inundaţiilor.

"Am zis că am venit la mare dar am ajuns la munte un pic aşa. Cred că după ce ajung la cazare îmi dau adidaşii jos şi o luăm aşa la pas un pic, fără cizme, ne mai răcorim un pic".

"O maşină a fost distrusă din cauza ploii. Am văzut-o cum s-a răsturnat în nisip".

Manager al unei pensiuni din Vama Veche: "Ne luăm pompe, ne-am luat utilaje, culmea e că o să dureze, disconfortul este al turiştilor, lumină nu e. Unii empatizează cu noi, alţii cer curent, depinde de turist, dar majoritatea sunt alături de noi."

Cele mai mari pagube au fost înregistrate pe plajă

Mai multe rulote au fost răsturnate de vântul puternic, iar umbrelele şezlongurilor au zburat zeci de metri.

"Eu sunt parcat aici de mult. De la 1 mai. Acum, aici erau numai maşini, dacă eram câţiva metri mai în faţă scăpam, am fost înainte de containerul ăla care era înainte de mine. Pe la 11 m-am culcat şi pe la 3 simţeam că mă zgălţăia aşa ca o barcă".

Turiştii care si-au planificat vacanța în această perioadă pe litoral încearcă acum să îşi repare cât mai repede maşinile, avariate de ploaie, ca să poată să se întoarcă acasă.

"A intrat apa în maşini, este dezastru. Sistemul public de canalizare nu a făcut față sub nicio formă. Totul a refulat, nici acum nu se duce apa. A fost un volum foarte mare de apă, a plouat continuu cred că de la 11 noaptea la 7 dimineaţa".

Patroana unui magazin din Mangalia s-a ales cu pagube importante după ploile abundente: "Am sunat pe toată lumea, dar din păcate sunt prea mulți cu probleme. Dar nu știu cine sunt cei ajutați, la noi a trecut mașina pompierilor dar a zis că trebuie să așteptăm, că sunt foarte multe apeluri".

În Costineşti, străzile sunt inundate încă de vineri seara, iar maşinile au înaintat cu greu prin apă și la mai bine de 12 ore distanță.

În Eforie Nord, din cauza precipitaţiilor, s-a surpat malul falezei. Şi în Cap Aurora a fost dezastru. Apa a depăşit 70 de centimetri, iar maşinile au fost luate de ape şi purtate pe străzile din staţiune.

Peste 300 de pompieri au fost mobilizaţi pentru intervenții în județul Constanța.

Managerii hotelurilor şi pensiunilor de pe litoral, dar şi localnicii, încă îşi numără pagubele.