Secțiunea construită de Porr are o lungime totală de 9,86 de kilometri, pe traseul căreia va fi dat în trafic și tunelul montan cu o lungime de 1,3 kilometri. Este primul tunel de autostradă săpat în stâncă în România, cu o tehnologie folosită în premieră - metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method).
Metoda NATM presupune injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare simultan cu procedura de excavare a stâncii, detonarea, montarea armăturii și căptușirea tunelului.
"Este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului.
Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor", spune Cristian Tudor, purtător de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova.
Citește și: Un bărbat din Olt și-a ucis concubina cu securea, pentru că băuse mai mult decât el
Oficialul CNAIR spune că, până acum, austriecii au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești și 80 de metri în portalul din direcția opusă.
Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte
Lucrările au început în luna august-septembrie 2023, iar stadiul lucrărilor era estimat la 15,36%, pe 28 decembrie 2023. Conform graficului, șantierul trebuie finalizat în decembrie 2026.
Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de kilometri. Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028.