”Clinica a formulat și transmis astăzi, 01.04.2021, două plângeri penale împotriva angajaților DSPMB. Plângerile au fost înregistrate la DIICOT și DNA și au în vedere săvârșirea mai multor infracțiuni posibil săvârșite de angajații DSPMB, inclusiv infracțiunile de abuz în serviciu și zădărnicirea combaterii bolilor.
Totodată, astăzi, 01.04.2021, compania a transmis și către Ministerul Sănătății o adresă de clarificare a situației din cadrul DSPMB, instituție care refuză să îndeplinească obligațiile legale impuse prin Ordinul nr. 2.240 din 30 decembrie 2020 emis de Ministerul Sănătății.
Menționăm ca începând cu luna februarie 2021 și până la data depunerii plângerilor, în mod abuziv și nelegal, un număr de aproximativ 3000 de pacienți nu au fost introduși de angajații DSPMB în aplicația CORONA FORMS, pacienții fiind raportați de către instituția noastră conform prevederilor legale.
Această acțiune nelegală a angajaților DSPMB a generat și generează o serie de efecte: raportarea eronată a numărului de persoane infectate cu SARS-CoV-2, neinstituirea obligației de izolare pentru pacienții depistați pozitiv, punerea în imposibilitate a pacienților de a beneficia de concedii medicale, punerea în imposibilitate a pacienților de a beneficia de îngrijiri medicale, prejudicii grave de imagine ale companiei noastre, etc.
Deși compania noastră a depus mai multe solicitări de clarificare și soluționare a situației descrise și a purtat nenumărate discuții cu conducerea DSPMB în care ni s-a promis remedierea situației, directorul DSPMB, nu a întreprins nicio acțiune în acest sens, dimpotrivă, directorul DSPMB a decis cercetarea disciplinară a medicilor epidemiologi din cadrul DSP, care, împreuna cu compania noastră, au propus măsuri constructive de combatere a pandemiei, invocând motive nereale, nelegale, cu scopul de a intimida și de a ne forța să renunțăm la demersurile noastre legale, juste și corecte din punct de vedere epidemiologic", acuză reprezentanții companiei.