Antena 3 CNN Actualitate Clienţii unei bănci din România, ţinta unui atac cibernetic. Ce mesaj au primit

Clienţii unei bănci din România, ţinta unui atac cibernetic. Ce mesaj au primit

Claudia Popovici
2 minute de citit Publicat la 20:10 22 Mar 2022 Modificat la 20:19 22 Mar 2022

Deoarece mulți români nu au cunoștințele necesare pentru a se proteja în faţa atacurilor cibernetice, datele clienților ar putea fi furate.

Amenințarea pentru clienți este una cât se poate de reală, iar ea ia forma SMS-urilor, email-urilor sau a mesajelor de pe platforme de socializare, ori mesagerie.

Aşadar, atenție sporită dacă primiți un asemenea mesaj.

"V-am suspendat temporar contul și accesul la serviciile bancare online

Dragă client,

Am văzut activitate neobișnuită în contul dvs. Ar putea însemna că cineva ți-a folosit contul fără știrea ta.

Pentru protecţia dumneavoastră, contul dumneavoastră este blocat, nu vă puteţi folosi contul şi practic nu puteţi efectua operaţiuni normale precum retragerea de bani de la un bancomat cu cardul conectat, efectuarea sau primirea de transferuri sau plata cu cardul în magazine până când nu confirmați deținerea contului.

Cei care au primit acest mesaj au semnalat că au fost țintele unei înșelătorii. Semnele prin care ne dăm seama de aceste tentative de fraudă este, în principal, adresa de la care este trimis mesajul respectiv în numele băncii, aşa cum reiese din exemplul de mai jos.

Raiffeisen Bank, mesaj de atenționare pentru clienți

Raiffeisen Bank recomandă să nu ne lăsăm vreodată păcăliți de mesajele de acest gen care vin de la entităţi necunoscute, şi că nu ar trebui vreodată să accesăm link-urile care sunt incluse în ele.

Aceste link-uri ne pot duce către website-uri maliţioase, sau aplicaţii infectate cu malware, ele putând extrage mai apoi date din informaţiile noastre, unele putând fi folosite deasemenea pentru a fura banii clienţilor Raiffeisen Bank, iar uneori aceştia nu mai pot fi recuperaţi.

„Un client trebuie să ştie ca întotdeauna e mai bine sa dea un telefon de verificare sau un mail la bancă, decât să completeze un formular cu datele sale confidențiale, sub un pretex oarecare. Primim sesizări privind astfel de mesaje atât de la clienți ai băncii, dar şi de la persoane care nu sunt clienții noștri.

Pot sa va asigur ca adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank ” a declarat Radu Topliceanu, director Raiffeisen Bank, pe siteul insituţiei. 

Iată câteva aspecte de bază privind utilizarea corectă și în siguranță a instrumentelor bancare de acces la conturi:

  • îți recomandăm să nu răspunzi nici unei solicitări de a divulgă parolă , codul PIN , numărul de card
  • noi nu vom colecta sau valida niciodată prin e-mail/ SMS informații confidențiale ( parolă , număr întreg de card sau cod PIN )
  • parolă , codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv. Acestea sunt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele electronice: bancomat, POS , internet banking - Raiffeisen Online, mobile banking - Raiffeisen Smart Mobile
  • din motive de securitate, nu memora codul de utilizator prin facilități de tipul “Autocomplete” oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, accesează în “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe "Autocomplete" și lasă nemarcată opțiunea "Usernames and passwords on forms"
  • configurează browser-ul tău în meniul “Tools”/ “Internet Options”/ “General”/ “Temporary Internet Files”/ “Settings”, rubrica "Automatically" fiind marcată implicit (default).
  • Îți recomandăm să marchezi “Every visit to the page" sau "Everytime you start Internet Explorer", astfel încât browser-ul să caute afișarea paginii pe Internet și nu în memoria cache (cache memory) îți recomandăm să ai instalat un program de firewall. Acesta oprește virușii care îți atacă calculatorul și blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.

 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole