Antena 3 CNN Externe CEO-ul Starbucks și-a dat demisia. Brian Niccol de la Chipotle preia conducerea. Ce a dus la „căderea în dizgrație” a companiei

CEO-ul Starbucks și-a dat demisia. Brian Niccol de la Chipotle preia conducerea. Ce a dus la „căderea în dizgrație” a companiei

Andreea Ştefan
2 minute de citit Publicat la 16:23 13 Aug 2024 Modificat la 16:24 13 Aug 2024

Laxman Narasimhan, CEO al Starbucks, a demisionat marți, după doar un an în această funcție, a anunțat compania. Lanțul de cafenele în dificultate l-a numit pe Brian Niccol, CEO al Chipotle, în funcția de președinte și CEO, începând cu 9 septembrie. Acțiunile Starbucks au crescut cu mai mult de 13% în premarket trading, în timp ce cele ale Chipotle au scăzut cu 8%, potrivit CNN.

Brian Niccol a condus lanțul alimentar de inspirație mexicană din 2018, Starbucks afirmând că acesta a stabilit „noi standarde în industrie și a condus o creștere semnificativă și crearea de valoare", subliniind creșterea veniturilor cu aproape 800% în timpul mandatului său.

„Brian este un purtător de cultură care aduce o bogată experiență și o performanță dovedită în materie de inovare și dezvoltare", a declarat Mellody Hobson, noul director independent principal al Starbucks, într-un comunicat. „Consiliul nostru crede că el va fi un lider care va transforma compania noastră, oamenii noștri și toți cei pe care îi servim în întreaga lume."

Narasimhan, care părăsește, de asemenea, consiliul de administrație, a preluat Starbucks în martie 2023 și a văzut lanțul de cafea în mare parte lupta sub jurisdicția sa. Cel mai recent, vânzările lanțului au scăzut cu 3% la nivel global în magazinele deschise de cel puțin un an, inclusiv o scădere de 2% pe piața sa de origine din America de Nord.

Problemele Starbucks reflectă oboseala consumatorilor față de prețurile ridicate din lanțurile alimentare, restaurante și magazine, după ani de creșteri ale prețurilor. Ele dezvăluie, de asemenea, fisuri în modelul de afaceri al Starbucks, care s-a schimbat ca răspuns la cererea clienților, de la o cafenea cu servire predominantă la masă la un lanț cu servire la drive-thru.

„În fața unor obstacole dificile, Laxman s-a concentrat cu precizie asupra îmbunătățirii activității pentru a răspunde nevoilor clienților și partenerilor noștri. Cu toții îi dorim toate cele bune și știm că va face lucruri minunate în viitor", a declarat Hobson.

Schimbarea bruscă la vârf vine pe fondul scăderii acțiunilor, care au scăzut cu 17% pe an, și al negocierilor în curs cu investitorul activist Elliott Investment Management.

„În timp ce o parte din încetinire poate fi atribuită unui consumator mai leneș care reduce cheltuielile, o mare parte este, de asemenea, rezultatul înrăutățirii experienței în magazine și a lipsei de inovare în domenii precum alimentația", a declarat Neil Saunders, analist de retail și director general la GlobalData Retail, într-o notă.

„Din această cauză, Starbucks pierde cotă de piață în favoarea cafenelelor independente mai mici și a altor rivali de ceva timp, iar eșecul lui Narasimhan de a aborda această problemă în mod convingător a iritat investitorii", a spus Saunders.

Saunders a spus că „experiența profundă a lui Niccol în domeniul serviciilor alimentare va fi utilă în timp ce Starbucks navighează printr-un cocktail de provocări, inclusiv costuri crescute, probleme legate de forță de muncă, ineficiență operațională și o nemulțumire tot mai mare în rândul clienților".

Un alt factor care a dus probabil la plecarea lui Narasimhan a fost nemulțumirea fostului CEO al Starbucks, Howard Schultz. Acesta a criticat conducerea succesorului său într-o scrisoare virală pe LinkedIn în luna mai, scriind că operațiunile din SUA ale lanțului sunt „principalul motiv pentru căderea în dizgrație a companiei".

Schultz a declarat într-o declarație pentru Wall Street Journal că Niccol are „respectul și sprijinul său deplin".

 

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole