Țara noastră ar trebui să aibă anul acesta cel mai lung tunel feroviar de pe teritoriu. Din păcate termenul de finalizare a fost decalat.
Una dintre cele mai dificile operațiuni pentru modernizarea căii ferate dintre Brașov și Sighișoara a început abia acum. Cu ajutorul unui utilaj de forare vor fi săpate două tuneluri duble cu o lungime record de 5 și 7 kilometri.
Anul trecut a sosit primul utilaj de tip TBM, capabil să sape tuneluri de mari dimensiuni, cu o viteză de 15 metri pe zi. O asemenea mașinărie, numită cârtiță, costă aproape 18 de milioane de euro.
Managerul de proiect spunea anul trecut că echipa va lucra 6 zile pe săptămâna, 24 de ore pe zi cu echipe specializate. Pentru tunelul de 7 kilometri va dura 18-19 luni și pentru celălalt tunel mai mic de 5km va dura 14-15 luni.
Proiectul vizează construcția primului tunel feroviar din țară, în cadrul modernizării căii ferate dintre Brașov și Sighișoara, cu o viteză de circulație de 160 de km/h.
Problema este că întregul proiect ar trebui finalizat anul acesta. Constructorul este conștient că nu poate încheia lucrările la timp, potrivit b1tv.ro.