Primele lucrări la metroul bucureștean au început în anul 1975. Deși era în plan de ceva ani, Nicolae Ceaușescu a semnat actul prin care a luat naștere metroul, după ce s-a întors de la un simpozion internațional. Totuși, rețeaua de tuneluri s-a construit după dorința și mofturile lui Ceaușescu.
Se pare că proiectul inițial prevedea două mari linii care să lege nordul cu sudul şi estul cu vestul oraşului, iar un inel circular de tunele să lege cele patru capete ale magistralelor. Cum dictatorul a avut alte idei, lucrările s-au realizat după dorința sa, astfel că la început au fost destul de multe segmente de legătură lipsă între magistrale.
Proiectanții i-au solicitat Dictatorului acordul de a achiziționa „escalatoare”,scrie Shtiu.ro.
Doar că Ceaușescu, din neatenţie sau, poate, din necunoştinţă de cauză, a înţeles cu totul altceva şi a strigat cât l-au ținut plămânii: „Ce ne trebuie nouă excavatoare aici?”. Nu ştia că escalatoare sunt de fapt scările rulante. Ulterior, după ce a fost lămurit despre achiziție, Ceaușescu a refuzat argumentând că bucureștenii sunt și așa grași și le trebuie mișcare.
Scările rulante au fost montate mult mai târziu în unele dintre stațiile metroului bucureștean.