Compania Metrorex este nevoită să găsească o soluție pentru trenurile necesare Magistralei V, care va fi deschisă anul viitor, după ce vechea licitație a fost anulată.
Potrivit capital.ro, trenurile noi de metrou pentru primul tronson al Magistralei V vor fi cumpărate în baza unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), iar documentaţia pentru licitaţie a fost trimisă la Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF), a declarat Constantin Mustăţea, director de investiţii al Metrorex.
În ceea ce priveşte Magistrala VI, ”călătorul se urcă la Gara de Nord şi coboară la Otopeni, e linie directă. Această magistrala are 12 staţii, 14,2 km şi include achiziţia a 12 trenuri. Acestea vor fi compatibile cu restul reţelei de metrou. În prezent M6 este finanţată dintr-un împrumut de la Guvernul japonez de 320 mil euro şi de la bugetul statului. Există o cerere de finantare depusă şi la CE.