Antena 3 CNN Actualitate Ce se întâmplă cu decizia de recalculare dacă pensionarul nu este la domiciliu când vine poștașul

Ce se întâmplă cu decizia de recalculare dacă pensionarul nu este la domiciliu când vine poștașul

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 08:47 15 Aug 2024 Modificat la 08:49 15 Aug 2024

Începând cu sfârșitul acestei săptămâni, pensionarii vor începe să își primească deciziile de recalculare a pensiilor. Autoritățile în domeniu au afirmat, în nenumărate rânduri, că pensionarii ar trebui să fie acasă în momentul în care factorul poștal aduce plicul la domiciliu. 

Pot exista însă și situații în care pensionarii nu vor fi acasă în momentul în care le va ajunge decizia de recalculare. Valentin Ștefan, directorul Poștei Române, a explicat ce se va întâmpla în acest caz. 

„Vineri de dimineață, pe 16 august, vor pleca primele decizii. În toate județele, în toate localitățile țării, va începe acest proiect de distribuire. 

Până la sfârșitul perioadei, care este de 10 zile lucrătoare, deci până pe 30 august, noi trebuie să distribuim peste 4,6 milioane de astfel de decizii. Noi vom încerca să le distribuim, depinde foarte mult și dacă beneficiarii sunt acasă”, a spus Ștefan la Digi24

„Noi avem capacitate de lucru, am stabilit o medie de aproximativ 500.000 de astfel de documente distribuite în fiecare zi, n-ar trebui să fie o problemă”, a mai explicat el. 

Ce se întâmplă când beneficiarii nu sunt acasă

„Colegii de la poștă vor merge de două ori. În prima zi vom lăsa un aviz, un document în ușă în care îi vom înștiința pe cei care nu au fost acasă că am încercat să livrăm documentul.

La două zile distanță vom merge din nou și vom lăsa același aviz dacă nu găsim pe nimeni acasă nici atunci.

Beneficiarii care nu au fost găsiți acasă vor fi invitați să ridice de la oficiul poștal acest document, timp de 20 de zile calendaristice”, a explicat directorul Poștei Române.

În cazul în care deciziile nu sunt ridicate în această perioadă, vor fi trimise înapoi, la Casa de Pensii. Cu toate acestea, numărul deciziilor care ajung înapoi la CNPP nu ar trebui să fie mare, în condițiile în care documentele pot fi recepționate și de rude. 

 „Documentul poate fi înmânat și membrilor familiei sau persoanelor care locuiesc la aceeași adresă și fac parte din anturajul beneficiarului. Evident, va trebui să prezinte un act de identitate, astfel încât să ne asigurăm că persoana căreia îi înmânăm documentul este apropiată de beneficiar”, a mai spus Ștefan.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole