Antena 3 CNN Actualitate Social Ce pot face turiştii păgubiţi de falimentul unei agenţii. Paşii de urmat şi documentele necesare

Ce pot face turiştii păgubiţi de falimentul unei agenţii. Paşii de urmat şi documentele necesare

1 minut de citit Publicat la 17:12 18 Oct 2017 Modificat la 17:12 18 Oct 2017

Ministerul Turismului a elaborat un minighid cu paşii de urmat de către turistul păgubit pentru a obţine despăgubiri din asigurarea agenţiei pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate în cazul insolvabilităţii sau al falimentului agenţiei de turism.

1. Turistul va notifica în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
2. Turistul va anunţa asigurătorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire prevăzute la pct. 1 de mai sus.

3. În cazul în care, în termen de 15 zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către agenţie turistul nu a primit sumele solicitate de la agenţie, atunci are loc evenimentul asigurat.
4. În termen de 10 zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

Documentele justificative constau în principal în:

1. contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
2. confirmările de primire precizate la pct. 1 şi 2 de mai sus;
3. fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.)
4. fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

Ministerul Turismului menţionează că despăgubirea acordată de asigurător reprezintă „echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate”. 

 

Sursă: Mediafax
Citește mai multe din Social
» Citește mai multe din Social
TOP articole