Antena 3 CNN Economic Ce li se întâmplă românilor când plătesc în rate cu cardul

Ce li se întâmplă românilor când plătesc în rate cu cardul

1 minut de citit Publicat la 13:16 31 Mai 2016 Modificat la 13:16 31 Mai 2016

La plata online cu cardul de credit, românii plătesc de două ori mai mult atunci când cumpără în rate, iar majoritatea plăţilor sunt făcute de Black Friday, media de plată a achiziţiilor fiind de 12 tranşe lunare, potrivit unui studiu Netopia.

Potrivit Netopia mobilPay, liderul pieţei locale de payments, circa 750 lei este suma medie achitată online în rate, în 2015. Potrivit datelor companiei, majoritatea plăţilor digitale cu cardul de credit sunt realizate de Black Friday, iar cei mai mulţi români optează pentru achiziţii în 12 rate.

Valoarea totală a tranzacţiilor în rate procesate de Netopia mobilPay, anul trecut, a cumulat circa 10% din totalul sumelor procesate cu cardul bancar de companie, iar cele mai multe au fost înregistrate în noiembrie, luna e-commerce-ului, când toţi retailerii online desfăşoară campanii promoţionale de Black Friday.

Totuşi, deşi în noiembrie se fac cele mai multe cumpărături online în rate, tot atunci se înregistrează şi cele mai mici valori medii ale plăţilor în rate, un motiv fiind tendinţa consumatorilor de a opta pentru cât mai multe rate, majoritatea pe durata unui an de zile.

'Datele analizate arată un comportament de consum normal, întâlnit în rândul pieţelor de e-commerce cu evenimente de sales importante. De Black Friday se fac majoritatea achiziţiilor costisitoare, fie că vorbim de produse IT, electrocasnice sau mobilier. Clienţii aleg să facă astfel de cheltuieli într-un anume moment al anului, le bugetează pe 12 luni şi, cu ocazia aceasta, lichidează şi linia de credit', arată Antonio Eram, CEO şi Fondator al Netopia mobilPay.

În ceea ce priveşte oraşele din ţară în care se fac cele mai multe achiziţii online în rate, peste 50% dintre ele se înregistrează în Capitală, urmate de Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Braşov, fiecare cu o pondere de maxim 5%.

Cele mai multe achiziţii online cu cardul de credit se fac pentru produse tech, electrocasnice, mobilier, bijuterii, fashion şi produse cosmetice.
 

Sursă: Agerpres
Etichete: studiu Black Friday
Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole