Astfel, dacă ai pierdut voucherele pentru alimente sau pur şi simplu cardul nu funcţionează, tot ce ai de făcut este să te adresezi emitentului.
Pentru aceasta, apelează serviciul de Asistență Clienți sau utilizează aplicația mobilă a emitentului. În termen de 60 de zile de la data la care a fost declarat pierdut, un nou card va fi emis şi va ajunge la adresa emitentului.
"Beneficiarul care a pierdut – sau dorește să blocheze temporar - cardul social pentru produse alimentare și mese calde trebuie să anunțe imediat pe emitentul cardului, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului.
Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut", informează Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
Datele de contact ale emitenţilor tichetelor sociale
- Edenred România SRL: partener-ro@edenred.com, Telefon: 021.301.33.11, urmat de tasta 4
- Sodexo: comerciant.ro@sodexo.com, Telefon: 021.204.46.46
- Up Romania SRL: afiliati@upromania.ro, Telefon: 021.402.82.23
Mai mult, în cazul în care pe tichetele sociale mai erau bani disponibili, aceştia nu vor fi pierduţi şi îi veţi putea folosi pe noul card.
"Sumele disponibile pe card, în momentul blocării cardului, nu vor fi pierdute și vor putea fi utilizate după emiterea unui nou card.
Este esențial ca imediat după ce ați constatat pierderea cardului să contactați unitatea emitentă pentru blocare/ prevenirea utilizării frauduloase.
Blocarea cardului se va face fie din aplicația mobilă a emitentului cardului, fie apelând serviciul de Asistență Clienți al emitentului. Numai apelând serviciul de Asistență Clienți al emitentului va putea fi prevenită utilizarea frauduloasă a acestuia" mai informează ministerul.
Ce faci dacă ai uitat codul PIN de la voucherele de alimente?
"Beneficiarul care a pierdut PIN-ul poate accesa opțiunea "Reamintire PIN" din aplicația mobilă a emitentului sau poate să contacteze Serviciul Asistență Clienți al emitentului (telefon sau E-mail), în vederea emiterii unui nou PIN", explică Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
Voucherele pentru alimente și mese calde trebuie utilizate numai pentru cumpărarea de produse alimentare de bază.
În cazul în care beneficiarii voucherelor pentru alimente folosesc tichetele sociale pentru achiziţia altor produse, aceasta este contravenție, potrivit legii penale şi sunt considerate infracțiuni.
Prin măsura "Sprijin pentru România", adoptată de Guvernul României, vor fi emise - și distribuite persoanelor defavorizate - voucherele pentru alimente pe suport electronic, pentru produse alimentare și mese calde.
Cine beneficiază de vouchere pentru alimente
1. Pensionarii ale căror venituri proprii lunare sunt mai mici sau egale cu suma de 1.500 lei.
2. Persoanele, copii și adulți, încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri proprii lunare realizare sunt mai mici sau egale cu suma de 1.500 lei.
3. Familiile cu doi sau mai mulți copii în întreținere, ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.
4. Familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.
5. Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat.
6. Persoanele fără adăpost, astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Pentru implementarea măsurii a fost alocată suma de 3,1 miliarde de lei.
Sprijinirea persoanelor defavorizate, din categoriile indicate mai sus, se face prin acordarea de tichete sociale, pe suport electronic, pentru produse alimentare și mese calde.
Programul se va desfășura în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2022.