Putem vorbi de un PFA, atunci când activitatea se desfășoară predominant individual sau de un SRL atunci când activitatea presupune angajarea unui număr mai mare de salariați. Ambele forme juridice pot fi considerate IMM-uri.
În articolul ce urmează îți vom vorbi despre ce presupune un IMM din punct de vedere legal și ce trebuie să știi înainte să optezi pentru înființarea unuia.
Ce este un IMM?
Un IMM este orice întreprindere mică sau mijlocie care are numărul de salariați și cifra de afaceri sub o anumită limită.
O întreprindere este o entitate angajată într-o activitate economică. Aceste întreprinderi pot fi societăți, persoane care desfășoară activități independente, afaceri de familie angajate în diferite activități artizanale sau de altă natură, dar și parteneriate.
Condițiile pentru înființarea unui IMM?
Un IMM presupune câteva aspecte, iar înainte de a-ți înființa unul, trebuie să fii conștient de ele și să vezi dacă le vei putea îndeplini. Un IMM trebuie să întrunească următoarele condiții:
-
Să aibă un număr mediu de salariați anual, mai mic de 250;
-
Cifra de afaceri realizată anual să nu depășească 250 de milioane de euro sau să dețină active totale ce nu depășesc 43 de milioane de euro, conform ultimei situații financiare declarate;
Dacă ai deja un IMM, poți opta pentru un credit online pentru IMM, oferit de bănci în vederea susținerii acestora
Clasificarea IMM-urilor
IMM-urile se clasifică în 3 categorii:
-
Microîntreprinderi - au până la 9 salariați și o cifră anuală netă (sau în active) de până la 2 milioane de euro;
-
Întreprinderi mici - dețin între 10 și 49 de salariați și realizează o cifră anuală de afaceri netă sau au active de până în 10 milioane de euro;
-
Întreprinderi mijlocii - au între 50 și 249 de salariați, iar cifra anuală de afaceri netă și activele nu depășesc 43 de milioane de euro.
Ce alte condiții trebuie să mai îndeplinească un IMM?
Pentru a se determina cu siguranță dacă o firmă intră în categoria IMM-urilor, trebuie să se verifice și accesul la resurse. Adică, un IMM poate fi foarte mic dacă ne uităm la cifra de afaceri și numărul de salariați dar, dacă are acces la resurse suplimentare semnificative, este posibil să nu se califice drept IMM (în cazul în care este deținută de , legată de sau în parteneriat cu o întreprindere mai mare)
Prin urmare, în funcție de tipul de relație pe care un IMM îl poate avea cu un alt tip de întreprindere, se diferențiază 3 categorii:
-
Întreprinderile autonome - sunt acele întreprinderi fie complet autonome sau care au mai multe parteneriate mici, fiecare cu sub 25% cu alte întreprinderi;
-
Întreprinderile partenere - sunt acele întreprinderi în cazul cărora participațiile în parteneriate cu alte firme sunt de cel puțin 25% dar nu depășesc 50%;
-
Întreprinderile legate - sunt acele întreprinderi ale căror parteneriate depășesc pragul de 50%.
Această clasificare stabilește ce date sunt luate în considerare atunci când o întreprindere este clasificată drept IMM. De exemplu, în cazul unei întreprinderi autonome vor fi relevante numai cifra de afaceri și numărul de angajați. În schimb, în cazul unui parteneriat legat, se vor lua în considerare atât datele întreprinderii în cauză, cât și datele ce corespund întreprinderii legate, parțial sau în totalitate.
Dacă ești pe punctul de a-ți începe propria firmă, e necesar să faci o analiză și să-ți dai seama care formă juridică te-ar avantaja cel mai mult. Un IMM poate fi o opțiune bună în cazul în care știi sigur că nu vei depăși un anumit prag în ceea ce privește profitul anual sau în ceea ce privește numărul de angajați.