Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Cauciucuri de iarnă 2022. Ce aleg românii, ca să mai taie din costuri

Cauciucuri de iarnă 2022. Ce aleg românii, ca să mai taie din costuri

Cristi Popovici
3 minute de citit Publicat la 21:06 17 Noi 2022 Modificat la 21:24 17 Noi 2022

Anvelopele all-season pot fi soluția de criză pentru cei care nu vor să stea la cozi la vulcanizări, dar să-și respecte legea.

30 % dintre șoferi aleg această variantă, arată un studiu recent.

Cauciucurile all-season au însă și dezavantaje. Deși e mai ieftin să ai mașină echipată cu ele, se uzează mult mai repede față de cele de sezon.

Munca mecanicilor s-a triplat în ultima săptămână de când temperaturile au început să scadă, iar șoferii să-și schimbe cauciucurile de vară cu cele pentru sezonul rece.

Cauciucuri de iarnă 2022. Peste 70 % dintre români folosesc anvelope de iarnă și de vară

Peste 70 % dintre români folosesc anvelope de iarnă și de vară pentru autoturismele personale, în timp ce aproximativ 30 % utilizează anvelopele de tip all-season, relevă un studiu de piață dat publicității în această săptămână.

[GAL layout="3"]

În acest context, mai mult de jumătate dintre români, cam 58 % dintre ei, schimbă anvelopele mașinii personale o dată la 2 sau 3 ani, iar 53 % dintre români cheltuie între 800 și 1.200 de lei pentru un set nou de 4 anvelope.

Cauciucuri de iarnă 2022. Cât costă un schimb de anvelope

Prețurile pentru un schimb de anvelope sunt cuprinse între 150 și 330 de lei în funcție de service și de mărimea roților, o cheltuială pe care românii cu cauciucuri all-season n-o mai au.

"Este o opțiune a multor șoferi în ultima perioadă de a folosi anvelope all-season", spune Sorin Olaru, reprezentat service auto.

Dezavantajul este că acest anvelope se tocesc mult mai repede și trebuie înlocuite mai des.

Cauciucuri de iarnă 2022. Nouă din 10 români își aleg cauciucurile în funcție de preț

Specialiștii ne recomandă să verificăm periodic calitatea cauciucurilor.

"Foarte mulți nu le schimbă la timp, nu le schimbă la timp, le folosesc în condiții improprii, ca să zic așa.  Cel mai mare risc este cel că nu frânează la nevoie. Dacă este foarte învechit, carcasa este foarte învechită, poate exploda și daunele sunt imense", mai spune Sorin Olaru, reprezentat service auto.

Sondajul în siguranță la volan arată că 9 din 10 români își aleg cauciucurile în funcție de preț și abia apoi se uită la marcă și la performanță.

Cauciucuri de iarnă 2022.Ce litere trebuie marcate obligatoriu pe anvelopele de iarnă. 

Anvelopele trebuie marcate pentru a îndeplini cerințele de utilizare în condiții specifice de iarnă, iar cei care nu se conformează riscă amenzi de 2.900 de lei.

Reprezentanții RAR au explicat care sunt literele care trebuie să apară pe anvelope astfel încât să nu fiți amendați. 

”Chiar dacă vremea încă este însorită în cea mai mare parte a țării, au început să circule deja informații menite să panicheze posesorii de autovehicule, așadar precizăm CLAR că NU există o dată limită pentru montarea acestor cauciucuri și că TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră. 

Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă în România prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011 pentru modificarea și completarea OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006. 

Este important de reținut că legea NU prevede o dată limită de la care autovehiculele trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau o temperatură minimă care să declanșeze procesul. Așadar, anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp, iar de la momentul elaborării legii aceste prevederi nu au suferit modificări. 

Registrul Auto Român precizează că denumirea “all seasons” este una comercială, folosită de producătorii de anvelope, dar care nu are un corespondent în legislația națională a României.

Indiferent care este denumirea comercială a unui pneu, dacă acesta este inscripționat cu literele M şi S (însemnând mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, el îndeplinește cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația rutieră națională. 

Vă recomandăm ca, înainte de a monta anvelopele, să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului.

Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme accentuate de uzură. 

Citește mai multe din News Hour with CNN
» Citește mai multe din News Hour with CNN
TOP articole