Antena 3 CNN Actualitate Exces de putere. Noul șef al CNADNR este prieten al samsarilor. „Tehnocratul” Cătălin Homor, protejat suspect de dosare penale

Exces de putere. Noul șef al CNADNR este prieten al samsarilor. „Tehnocratul” Cătălin Homor, protejat suspect de dosare penale

S.T.
2 minute de citit Publicat la 00:13 13 Feb 2016 Modificat la 00:13 13 Feb 2016
Cătălin Homor a fost adus în fruntea companiei de Drumuri și Autostrăzi. „Tehnocratul” Cătălin Homor, fost director al Metrorex, este direct responsabil pentru cele două scandaluri uriașe de la Metrou: dosarul penal legat de achiziționarea trenurilor noi și surparea de la Magistrala 5 Drumul Taberei, a arătat Oana Zamfir, vineri, la „Exces de putere”.

Noul șef al CNADNR este prieten al samsarilor

Dincolo de legăturile cu mafia retrocedărilor și a contractelor cu statul, semnul major de întrebare legat de alegerea sa pentru a conduce CNADNR este tocmai cel dat de activitatea sa în fruntea Metrorex. Homor a fost pentru puțin timp interimar la conducerea companiei bucureștene. Din 2013 până în 2015, a fost însă directorul de investiții și achiziții al companiei. Adică este responsabilul pentru cele două contracte mari care au făcut obiectul celor mai răsunătoare scandaluri în care a fost implicat Metrorex în această perioadă, unul dintre ele soldându-se și cu un dosar penal. Este vorba de lucrările surpate de la Eroilor, acolo unde se construiește Magistrala 5, și de contractual privind achiziția de trenuri noi pentru această magistrală.

Implicarea lui Homor în cea de a doua problemă de la Metrorex, dosarul penal legat de licitația pentru trenurile noi, este una extrem de dubioasă. Actele arată că licitația a fost făcută de direcția lui Homor, iar numele lui este trecut la persoana responsabilă. Cu toate acestea, numele lui nu a figurat în comunicatele DNA privind acest dosar.

„Tehnocratul” Cătălin Homor, protejat suspect de dosare penale

Ce spune Ministrul Transporturilor?

Ministrul Transporturilor a spus că l-a pus pe Cătălin Homor în fruntea CNADNR pentru că a fost „inițiatorul proiectelor europene” de la Metrorex și era momentul „să treacă la un alt nivel”.

Iată răspunsul emis, prin Biroul de presă al Ministerului Transporturilor, de noul director general interimar de la Metrorex, Marin Aldea:

„În conformitate cu prevederile legale aplicabile, în cadrul comisiei de evaluare desemnate pentru procedura de atribuire a acordului-cadru având ca obiect «Achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon» au fost nominalizaţi specialişti din cadrul METROREX în domeniul achiziţiei, inclusiv preşedintele comisiei de evaluare, care a avut, pe lângă atribuţiile legate de organizare şi reprezentare, şi drept de vot. Comisia de evaluare, formată din personal încadrat în compartimentele METROREX SA, şi-a îndeplinit atribuţiile în procesul de evaluare a ofertelor depuse, acţionând în baza mandatului constituit din prevederile deciziei de numire a comisiei coroborate cu documentaţia de atribuire publicată şi cu prevederile legislaţiei aplicabile, astfel încât deciziile adoptate în procesul de evaluare, decizii aprobate de conducerea METROREX SA, reprezintă decizii ale autorităţii contractante. Politica METROREX SA este aceea de a asigura suportul pentru angajaţii săi, în măsura în care aceştia acţionează strict în sensul îndeplinirii obligaţiilor prevăzute prin fişa individuală a postului şi/ sau prin decizii interne/reglementări legale aplicabile şi, de asemenea, de a proteja elementele de identitate ale angajaţilor, în sensul de a nu fi expuşi unor acţiuni de publicitate care să aducă o posibilă atingere privind exercitarea de către aceştia a obligaţiilor de serviciu”.

Vezi AICI ediția integrală a emisiunii „Exces de putere”.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole