USR a cheltuit 900.000 de euro pentru promovarea candidatei la alegerile prezidențiale Elena Lasconi în luna august și septembrie. Contractul este valabil până la data de 8 noiembrie, astfel costurile totale se vor ridica la aproape 1,3 milioane de euro, potrivit unui răspuns al partidului pentru Antena 3 CNN.
Sumele reprezintă doar chiria plătită de partid pentru panourile publicitare. În răspuns se precizează că atât producția, cât și chiria au fost plătite din subvenția partidului.
Campania de promovare a Elenei Lasconi a început pe 24 iulie și se va termina pe 8 noiembrie, când se intră în campania electorală și panotajul este interzis.
„USR a plătit în luna august o chirie de 441.772 euro fără TVA, iar în luna septembrie 459.834 euro fără TVA pentru panourile de promovare a candidatei Elena Lasconi, președinta partidului, la alegerile prezidențiale. USR a contractat panouri publicitare în perioada 24 iulie - 8 noiembrie 2024. Atât producția, cât și chiria pentru panouri au fost plătite din subvenția publică a partidului”, se arată în răspunsul transmis Antena 3 CNN.
De asemenea, potrivit unei Snoop.ro, USR a angajat o firmă de consultanță americană, iar consultantul Bob Wickers o va asista în campania prezidențială pe Elena Lasconi. Acesta a mai lucrat în SUA cu Mitt Romney, în Rusia cu fostul lider sovietic Boris Elțîn și în România cu Ion Iliescu.
În descrierea publică a sa, Bob Wickers precizează că a mai oferit consultanță pentru alegerile parlamentare din România, Ungaria și Bulgaria.
În anii ‘90, echipa care a lucrat pentru Boris Elțîn a fost adusă în România de Viorel Hrebenciuc. Echipa americană de la acea dată era condusă de Dick Morris, iar Iliescu a pierdut alegerile prezidențiale în fața lui Emil Constantinescu.
Cum arată precampania Elenei Lasconi
Candidata USR la alegerile prezidențiale din 2024 are sloganul de campanie „sufletul unei nații, viitorul unei generații”. Este unul dintre mesajele care apar pe panourile uriașe pentru care USR a plătește până la finalul campaniei 1,3 milioane de euro. Celalalt mesaj este „prosperitate și respect oamenilor, putere României”.
Pe panouri apare Lasconi îmbrăcată în bleu, pe un fundal albastru, la gât putând fi observată o cruce și la mâna dreaptă o brățară tricoloră, elemente care arată tipul de mesaj pe care vrea să îl transmită în special către electoratul de dreapta, conservator, USR fiind cunoscut mai degrabă pentru o ideologie de stânga, deși s-a identificat în toți acești ani ca fiind un partid de dreapta.
În ultimele săptămâni, primărița din Câmpulung Muscel pare deja intrată în campanie electorală. Lasconi s-a fotografiat cu căței, a mers la Viscri, la festivalul Untold și mai apoi în Vama Veche unde și-a făcut filmulețe pe care le-a publicat pe rețelele sociale. Ulterior, Lasconi a bifat și o mănăstire, Mănăstirea Turnu Roșu.
În cea mai recentă postare, candidata USR a fost la festivalul de la Tălmăcel, în județul Sibiu.
[GAL layout="4"]