Problema este că, atunci când cumpărăm o casă sau un apartament, nu plătim doar materialele și manopera, ci și zona în care sunt așezate. Mai mult decât atât, 80% dintre proiectele rezidențiale vândute în Capitală sunt prezentate că fiind ”de lux”. Specialiștii susțin însă că, în realitate, acestea sunt case mici, înghesuite, care ajung să fie promovate ca ”premium” doar pentru că se află în oraș.
”În România totul se promovează ca ”de lux”. Dacă ești cumpărător și cauți un apartament normal, îți este foarte greu de găsit în promovarea proiectelor rezidențiale”, spune Georgian Marcu, specialist în imobiliare.
De aceeași părere este și arhitectul Ciprian Manda.
”Eticheta de lux sau premium este atașată la orice proprietate care vrea să stoarcă mai mulți bani”.
”Se vinde 80 la sută locația, 20 la sută produsul în sine”, susține și Mihai Cristian, consultant tehnic.
Asta face ca o garsonieră ”premium” din vestul Capitalei să coste acum 50.000 de euro.
Î: Ce suprafață utilă are?
R: Suprafața utilă: 33-45 mp, suprafața utilă cu terasă: 37,5 metri.
Prețul: 50.000 de euro. Însă vânzătorii au și o explicație.
Reporter: De ce îi spune "bloc premium"?
Vânzător: Din punctul de vedere al finisajelor şi al lucrărilor care au fost efectuate în cadrul acestui proiect.
Specialiștii sunt însă de altă părere.
”În România eu chiar aș spune că nu există proiecte de lux. Dacă găsim mici inserții în zonele foarte bune. Dacă ne uităm pe piața imobiliară din America o să vedem că un ansamblu de lux, așa cum este promovat, are până la 20, 23 de tipuri de facilități”, explică Georgian Marcu, specialist în imobiliare, potrivit observatornews.ro.
”De exemplu, pentru un apartament de două camere, dacă e sub 100 de metri pătrați, nu cred că se poate numi de lux”, susține și Ciprian Manda.
Nici măcar drumul până la aceste locuințe ”de lux” nu este ușor. Pentru a ajunge la ele este nevoie de o mașină rezistentă. Și asta deoarece majoritatea drumurilor din cartierele rezidențiale noi sunt pline de gropi și capace de canal descoperite.