Antena 3 CNN Conferinţe Cât ar urma să coste construcția Autostrăzii Ploiești - Brașov. Este vorba despre 101 kilometri

Cât ar urma să coste construcția Autostrăzii Ploiești - Brașov. Este vorba despre 101 kilometri

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 15:37 12 Noi 2024 Modificat la 15:37 12 Noi 2024

România are în acest moment 800 km de autostradă și drum expres în lucru, iar Guvernul a promis că, până la sfârșitul anului, va finaliza 140 de kilometri de drumuri la standard de 4 benzi. Prin urmare, ritmul proiectelor și mobilizarea resurselor nu au fost niciodată mai intense ca acum. Un exemplu este Autostrada Moldovei care avansează rapid, dar și Autostrada Capitalei - o soluție pentru traficul din jurul Bucureștiului. Despre cum pot fi duse la bun sfârșit aceste proiecte, dar și despre siguranța rutieră s-a vorbit astăzi în cadrul Conferinței - ROMÂNIA, ÎN SFÂRȘIT LA DRUM, organizată de Antena 3 CNN.

Tot în cardul evenimentului s-au discutat și costurile ridicate și soluțiile pentru realizarea autostrăzii Ploiești-Brașov, un proiect esențial dar cu un buget estimativ semnificativ. Petre Ene, director general adjunct al Consitrans, a explicat că, în urma evaluării multicriteriale din 2021, valoarea execuției pentru traseul de 101 kilometri a fost estimată la aproape 9 miliarde de euro. „Pentru prima evaluare pe care am făcut-o pentru Ploiești-Brașov, valoarea estimată a fost de aproape 9 miliarde de euro pentru 101 kilometri. Nu spun că este o valoare incorectă, ci una realistă, calculată în 2021,” a menționat Ene, comparând această sumă cu cea alocată pentru Târgu Neamț-Iași-Ungheni, unde costurile pentru 88 de kilometri se ridică la 5 miliarde de euro.

Pentru a optimiza costurile, Cristian Pistol, directorul CNAIR, a anunțat că echipa de proiect a revizuit soluțiile tehnice inițiale, evitând tunelurile forate și orientându-se către viaducte și poduri acolo unde a fost posibil. „Am luat decizia de a revizui anumite porțiuni ale autostrăzii pentru a reduce impactul financiar. Ultima estimare ajunge la 5,7 miliarde de euro, o valoare tot semnificativă, dar mai rezonabilă pentru bugetul disponibil,” a explicat Pistol.

Pentru finanțarea acestor proiecte, Ene a subliniat importanța resurselor europene, specificând bugetele dedicate infrastructurii: „Dacă vorbim de Planul Național de Redresare și Reziliență, avem un buget de 7,5 miliarde de euro, iar tot programul de transport alocă 5,6 miliarde de euro,” a concluzionat acesta, subliniind provocările în realizarea proiectelor de mare amploare, inclusiv menținerea unor costuri sustenabile.

Citește mai multe din Conferinţe
» Citește mai multe din Conferinţe
TOP articole